خبرگزاری کار ایران

دو خبر از برنامه‌های فرهنگی فرهنگسرای خاتم (ص):

برگزاری سومین سوگواره رهپویان زینبی (س)

فرهنگسرای خاتم (ص) دو برنامه نقد نذر شعر و سومین سوگواره رهپویان زینبی (س) را برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا، نقد و بررسی کتاب نذر شعر در قالب یکی از ویژه‌برنامه‌های بسته ۱۴ گانه هفته کتاب و کتابخوانی از سوی کتابخانه قائم (عج) برگزار می‌شود.

کتاب نذر شعر شامل مجموعه‌ای از اشعار آیینی در مدح و رثای حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و خواهر گرامی ایشان حضرت معصومه(س) است که در برنامه نذر شعر گردآوری و منتشر شده است.

 این اثر ادبی در این برنامه توسط زینب مرادی کارشناس ادبی و دبیر کانون ادبی کتابخانه قائم به مخاطبان معرفی و همچنین تعدادی از اشعار این کتاب توسط اعضای کانون ادبی قرائت خواهد شد.

نقد و بررسی و اهدای کتاب نذر شعر به اعضای کانون ادبی کانون ادبی کتابخانه قائم(عج) از دیگر بخش‌های این برنامه است.

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی بسته‌ای شامل ۱۴ برنامه متنوع در مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۸ اجرا می‌شود.

برنامه نقد و بررسی کتاب نذر شعر روز پنج شنبه بیست و هفتم آبان از ساعت ۱۴ الی ۱۶ به نشانی شهرک ولیعصر(عج)،ابتدای خیابان حیدری شمالی .جنب مجتمع قضایی یافت آباد،داخل پارک قائم(عج)میزبان علاقمندان است.

سومین سوگواره رهپویان زینبی (س)

فرهنگسرای خاتم(ص) همچنین سومین سوگواره رهپویان زینبی (س) را نیز  به مناسبت اربعین حسینی برگزار می‌کند.

در این ویژه برنامه که باهدف تعمیق شناخت شهروندان از رسالت حضرت زینب (س) و نقش روشنگرانه آن بزرگوار در دوران اسارت برگزار می‌شود، هم چنین از بانوان هنرمند کانون نمایش حورا تجلیل خواهد شد.

در سومین سوگواره رهپویان زینبی (س) نمایش "ماه روی نیزه‌ها " روی صحنه خواهد رفت. قصه نمایش با شفا گرفتن کودکی با توسل به حضرت عباس(ع) آغاز می‌شود و سپس به سرزمین نینوا و اتفاقات پیرامون حادثه کربلا می‌پردازد. شهادت کودک خردسال امام حسین(ع) حضرت علی اصغر(ع)، به میدان رفتن حضرت علی اکبر(ع)، به اسارت گرفته شدن زنان اهل حرم و شهادت نازدانه امام حسین(ع) حضرت رقیه(س) از جمله قسمت‌های این نمایش است.

لیلا صالحی مدرس قرآن، نویسنده و کارگردان و زهرا گرایی، حبیبه بابایی، هانیه جعفرزاده، ریحانه افخمی، فاطمه گرایی، نازنین نوروزی، هانیه حسابدار، فرشته عجم، مبینا نادری، مریم موسوی، زهرا یعقوبی و معصومه مهدیان بازیگران این نمایش هستند.

گروه نمایش حورا شامل ۱۸ نفر از بانوان منطقه ۱۸ هستند که از گروه سنی ۹ تا ۳۵ سال در آن مشارکت دارند و در سومین سوگواره رهپویان زینبی (س) از اعضای این گروه تجلیل به عمل می آید.

این برنامه در روز شنبه ۲۹ آبان ساعت ۱۱ صبح از سوی فرهنگسرای خاتم(ص) با مشارکت مدرسه دخترانه امام موسی صدر متوسطه اول به نشانی شهرک ولیعصر(عج، انتهای خیابان حیدری جنوبی، خیابان پژاند، بوستان لواسانی،سالن آمفی تئاتر خاتم برگزار می شود و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره ۶۶۲۰۷۰۶۸ تماس بگیرند.

کد خبر : ۴۲۹۵۷۲