خبرگزاری کار ایران

بازدید معاون امور فرهنگی از کتابفروشی 127 ساله در شیراز

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و راشاد اسلامی روز پنج‌شنبه(4 آذرماه) از کتابفروشی محمدی در شیراز بازدید کرد و با مسئولان این کتابفروشی به گفت‌و‌گو پرداخت.

به گزارش ایلنا، سیدعباس صالحی (معاون امور فرهنگی) از کتابفروشی محمدی در شیراز بازدید کرد و با بهنام محمدی؛ مدیر کتابفروشی و نسل چهارم از این خاندان که به ادراه این کتابفروشی می‌پردازد، به گفت‌و‌گو پرداخت.

سیدبهنام محمدی؛ مدیرانتشاررات محمدی با اشاره به تاریخچه این کتابفروشی گفت: کتابفروشی محمدی نزدیک به 127 سال قدمت دارد و از سال 1270 شمسی (1310 قمری) فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: موسس این کتابفروشی پدر پدربزرگ من هادی محمدی معروف به شیرازی بود که در عصر قاجار با آوردن دستگاه چاپ از بمبئی و انتشار روزنامه و کتاب این کتابفروشی را در شیراز تاسیس کرد. پس از وی پدربزرگ من محمدرحیم محمدی معروف به ناظم این کتابفروشی را برای مدتی اداره کرد و بعد از آن نیز پدر من محمد محمدی زمام امور را به دست گرفت. در حال حاضر من نسل چهار از این سلسله هستم که در این کتابفروشی مشغول به فعالیتم و در کنار اداره این کتابفروشی فرزند خود را برای ادامه این راه تربیت می‌کنم.

محمدی همچنین درباره طرح‌های تشویقی برای کتابفروشی‌ها گفت: این طرح‌ها صد در صد بر اقتصاد کتابفروشان تاثیرگذارند و امیدوارم این حمایت‎ها در طول زمان ادامه پیدا کند.

کتابفروشی محمدی در فضایی به مساحت 750 متر مربع تعداد 168 هزار عنوان کتاب را در دسترس علاقه‌مندان به کتاب قرار داده است. در این کتابفروشی موضوع‌بندی کتاب‌ها براساس زیرشاخه‌های هریک از علوم طبقه‌بندی و 110 رشته و زیرشاخه در این کتابفروشی عرضه شده است. برای نمونه کتاب‌های رشته حقوق به تفکیک در زیرشاخه‌های حقوق جزا، حقوق خصوصی، حقوق عمومی، حقوق بین‌الملل، حقوق تجارت، پایان‌نامه‌ها و... تقسیم‌بندی شده‌اند تا مراجعان به راحتی به کتاب‌ها درسترسی داشته باشند.

همچنین یکی از ویژگی‎های این کتابفروشی آن است که به هیچ عنوان قیمت پشت جلد کتاب‌ها تغییر نمی‌کند و حتی پس از اینکه ناشی هم اقدام به تغییر قیمت داد، در کتابفروشی محمدی این کتاب با همان قیمت پیشین فروخته می‌شود.

کد خبر : ۴۳۲۴۹۹