خبرگزاری کار ایران

جایزه محتشم برگزیدگان خود را شناخت

آیین اختتامیه چهارمین جایزه هنر و ادبیات محتشم روز گذشته در برج میلاد برگزار و برگزیدگان بخش‌های مختلف مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا؛ مراسم اختتامیه با حضور برزین ضرغامی (مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی)، اعضای هیات داوران، برگزیدگان بخش‌های مختلف و اصحاب رسانه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم برزین ضرغامی مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جایزه محتشم رشد خوبی داشته و به نهادی تبدیل شده که برای خود هویتی دارد به خصوص در میان اهالی فرهنگ و هنر.

وی به وضعیت مصرف فرهنگی مردم اشاره کرد و افزود: در یک آمار، نسبتی که مردم با فعالیت‌های عاشورایی مانند مراسم پیاده روی اربعین برقرار می‌کنند بیش از ۸۰ درصد بود. سیاست مصرف به منزله سیاست زندگی است باورهای عاشورایی خارج از حزب و جناح در بین مردم ریشه‌ای قوی دارد.

در ادامه رضا احسان‌پور، سیده تکتم حسینی و اسماعیل محمدپور اشعاری با موضوع عاشورا خواندند و ابوالفضل ورمزیار به نقالی پرداخت.

مسعود زنده روح کرمانی دبیر بخش عکس جایزه محتشم با بیان اینکه موضوع عاشورا با زندگی ما عجین است گفت: تنها حرکت مهم و قابل توجه مردمی در ایران، مبحث عاشورا است و این حرکت با رشدی که داشته تاثیرات مثبتی بر روی هنر گذاشته که به آثار خلق شده در این زمینه هنر دینی می‌گویند.

وی با تامید بر اینکه بزرگ‌ترین حرکت مسلمانان مراسم اربعین است بیان کرد: برخی در این مراسم وارد بطن هنر می‌شوند مانند عکس، نقاشی، شعر، داستان و.... چراکه مبنای هنر دینی را شکل می‌دهند امیدوارم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی، یک سری از آثار را خریداری و موزه‌ای تاسیس کند.

زنده روح کرمانی با بیان اینکه بخش عکس در این دوره رشد کیفی قابل ملاحظه‌ای داشته و آثار حرفه‌ای تری نسبت به دوره قبل شرکت کردند توضیح داد: امیدوارم از سال آینده قوانین و مقررات بخش عکس نیز مانند سایر بخش‌ها بشود و در دوره‌های آتی شاهد رشد کمی و کیفی و شکوفایی بهتری از جایزه محتشم باشیم.

علی درویش‌پور مدیرعامل برج میلاد در ادامه آیین اختتامیه ضمن خوشامدگویی به میهمانان گفت: جلوه‌گاه اصیل هنر کربلا و عاشورا است که سرچشمه‌اش تا قیامت هنرمندان را سیراب و غرق در هنر می‌کند. آثار هنرمندان اگر از عاشورا سیراب شده باشند تا ابد ماندگار خواهند بود.

وی ادامه داد: جایزه محتشم سیراب شده از سرچشمه عشق است کلام را لبریز جنون و شنونده را غرق طوفان درون. ما وارثان بی‌ادعای فرهنگ سراسر غرور و افتخار، تنها به بهانه تمسک، بیان هنرمندان در آثارشان دیده می‌شود. هنرمندان دلباخته سیدالشهدا (ع) نماد «ایرانی ایستاده است» هستند.

مدیرعامل برج میلاد با بیان عرض تسلیت شهادت هموطنانمان در حادثه کربلا گفت: این عزیزان آخرین تصویر زندگیشان هنرمندانه رقم خورد.

سپس برگزیدگان در بخش‌های مختلف معرفی شدند که اسامی آن‌ها به شرح ذیل است:

**بخش نقاشی

یاور بالسینی

فریناز سندانی

محمدرضا عباسپور

 

**بخش حجم (مجسمه)

حمیدرضا فتوحی

 

**بخش نقاشیخط

سیده مرجان می‌رخاتمی

ملیحه سیف آبادی

مریم حاصلی

 

**بخش تصویرسازی

مژگان سعیدیان اصل

می‌رژیمان احمدی پوری نعیم

سمیه علیپور

 

**بخش خوشنویسی

سیدطه میرحسین‌زاده

انیر پژمان

واحد ناصری

حمید احمدی

 

**بخش پوس‌تر

مرتضی رحمتی

محمدصابر شیخ رضایی

الهام زارعی

 

**بخش عکس

مهدی کرمی

حامد نیرومند

داود ایزدپناه

مجید خالقی

جاوید خدمتی

زینب بیک محمدی

رضا عیسی‌پور

زهرا صدیق خراسانلو

میلاد حدادیان

عرفان سامان فر

 

**بخش تالیفات و کتاب عاشورایی

رقیه میرابوالقاسمی

مهدی امین فروغی

محسن حسام مظاهری

 

**بخش فضای مجازی و تولید محتوا

صیادی مدیریت سایت عقیق

قدک مدیریت سایت آوینی

پنجه شاهی مدیریت سایت فطرس

 

**بخش تعزیه

سیدنجات می‌راسماعیلی

حسن کیارستمی

مرادعلی زینعلی

احد صدقی

مجتبی اسدی

ابراهیم صالحی

موسی چهره‌ای

رمضان فرخ رو

مجتبی قمری‌پور

سیدداود سیدمحمدی

سیدمحمد موسوی

 

**بخش شعر

میلاد حبیبی

سیده تکتم حسینی

اسماعیل محمدپور

علیرضا رجبعلی‌زاده کاشانی

محمدجواد شاهمرادی

رضا احسان‌پور

مرضیه فرمانی

اعظم السادات حسینیان

رضا حاج حسینی

قاسم بای.

کد خبر : ۴۳۲۷۳۱