خبرگزاری کار ایران

در یادداشتی مطرح شد؛

رخشان بنی‌اعتماد: دنبال یادآوری مفاهیم فراموش شده‌ای مثل حرمت کار هستم

رخشان بنی‌اعتماد با انتشار یادداشتی علاقمندان را به تماشای مستندهای مجموعه کارستان دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ رخشان بنی‌اعتماد در یادداشتی که برای ایلنا ارسال کرده؛ نوشته است:

​پیش‌تر از ده سال پیش ایده‌ای داشتم که به دلیل تامین نشدن منابع مالی، مثل خیلی از طرح‌های دیگر، حسرت ساخت‌اش با من باقی ماند. ساخت فیلم‌هایی مستند که بتواند تصویر تلاش انسان‌های ارزشمندی باشد که بی‌سودای نام ونشان، نقش ​موثری در توسعه و ارزش آفرینی در میهنمان را دارند. بازنمایی زندگی و فعالیت زنان و مردانی که می‌توانند الگوهای باورپذیری برای جوانان باشند.

یادآوری مفاهیم فراموش شده‌ای مثل حرمت کار، نو آوری و ریسک پذیری، نه فقط با هدف پولدار شدن که موفقیت خود می‌تواند به چنین خواستی هم پاسخ دهد ولی نه در مسیر یک شبه رسیدن به...

سال‌ها گذشت و از سال ۹۲ به همت مجتبی میرتهماسب و دوست عزیز و قدیمی‌ام فیروزه صابر در بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و نوجوانان و زهرا عمرانی که در‌‌‌ همان سال‌های دور با هم پژوهش پروژه ناکام! را شروع کرده بودیم، دوباره اراده به زنده شدن و اجرایی کردن این کار گرفتیم، پروژه‌ای که «کارستان» اسم گرفت. مسیر پر فراز و نشیبی طی کردیم ودر ‌‌‌نهایت حامیان گرانقدری به یاریمان آمدند تا موفق به ساخت شش فیلم شدیم.

تجربه‌ای بی‌نظیر، در طول سه سال. شش فیلم از شش شخصیت از منظر فیلمسازان مختلف اما با هدفی مشترک.

به ثمر رسیدن آن ایده قدیمی با ساخته شدن این فیلم‌ها توسط همکاران فیلمسازجوان و با سابقه‌ام و همراهی در این پروژه به عنوان مشاور، تجربه ارزشمندی برایم بود و هست، چون تولید فیلم‌های کارستان ادامه خواهد داشت، اگر همراهی حامیان شخصی و فرهیخته‌مان ادامه داشته باشد...

نمایش این شش فیلم در جشنواره سینما حقیقت، که امیدوارم آغازی باشد برای نمایش و پخش گسترده آن‌ها، تصویرامید بخشی از جامعه ماست، امید به حضور کسان و گروه‌هایی که در عین رویارویی با چالش‌های طاقت فرسا و تنگناهای بازدارنده، چشم‌اندازشان بهبود بخشی حال و آینده این سرزمین است.

فرصت دیدن این فیلم‌ها را از دست ندهید.

کد خبر : ۴۳۳۷۵۰