خبرگزاری کار ایران

روح‌الله حجازی با دو فیلم در جشنواره فیلم یاس+فیلم

روح الله حجازی امسال با دو فیلم سرخ به رنگ عقیق و سپید به رنگ مروارید در چهارمین جشنواره فیلم یاس حضور دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روح الله حجازی که امسال با دو فیلم در چهارمین جشنواره فیلم یاس حضور دارد، درباره برگزاری این جشنواره گفت: من پس از فعالیت در عرصه ویدیو وارد حوزه سینما شدم و دوباره به این حوزه بازگشتم. برخی هم در حوزه سینما فعال بودند و پس از آن وارد عرصه ویدیویی شدند.

وی افزود: جشنواره‌ها می‌تواند محلی برای کشف استعداد‌ها باشد.‌‌ همانطور که من برای اولین بار از جشنواره فیلم رشد جایزه گرفتم و به این شکل معرفی شدم. به هر حال برای بسیاری از علاقمندان قدم اول برای ورود به سینما فعالیت در عرصه ویدیویی است و بسیاری از موضوعات را تنها در قالب ویدیویی می‌توان مطرح کرد. با توجه به تعامل بسیاری که میان آثار ویدیویی و سینمایی وجود دارد، کشف جوان‌ها و چهره‌های تازه اهمیت بسیاری دارد.

کارگردان فیلم «سپید به رنگ مروارید» در خصوص ساخت فیلم‌های ویدئویی گفت: کارگردانی را با فیلم کوتاه شروع کردم، آن زمان صنعت دیجیتال تازه شکل گرفته بود؛ حدودا سال‌های ۷۶، ۷۷. ورود به سینما سخت بود و فیلم ویدئویی راه بهتری برای تجربه فیلمسازی بلند بود. چون فیلم‌های ویدئویی پروداکشن جمع و جورتری داشتند.

حجازی با اشاره به اینکه در کنار سینما؛ ساخت فیلم ویدئویی را هم دنبال می‌کند، عنوان کرد: پیش آمده که وقتی از طرف تلویزیون که محل عرضه مجموعه‌های مختلف ویدئویی است به من پیشنهادهای شاخص با دستمزدهای خوبی شده، آن را رد کنم اما بازهم فیلم ویدئویی می‌سازم. شاید فیلم‌های ویدئویی نمونه کوچکتری از سینما باشد اما تفاوتش فقط در همین است. مثلا اگر قرار باشد برای یک فیلم بلند سینمایی دوماه و حدود ۴۵ جلسه وقت بگذارم برای یک فیلم ویدئویی یک ماه و حدود ۲۵ جلسه وقت می‌گذارم اما نگاهم به فیلم‌های ویدئویی‌‌ همان نگاهی است که به فیلم‌های سینمایی دارم.

روح الله حجازی امسال با دو فیلم سرخ به رنگ عقیق و سپید به رنگ مروارید در چهارمین جشنواره فیلم یاس حضور دارد.

12

کد خبر : ۴۳۳۷۹۴