خبرگزاری کار ایران

ظهر امروز؛

عوامل «سلام بمبئی» وارد ایران شدند+عکس

ظهر امروز دوازدهم آذرماه برخی از عوامل و مهمانان هندی فیلم سلام بمبئی وارد ایران شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گلشن گروور (بازیگر) ، نصرالله قریشی(بازیگر)، دلشاد شبیر شیخ (آهنگساز)، مونیش روات (دستیار کارگردان)، محمد قربان‌پور و اکبر خان (کارگردان سرشناس هندی) ازجمله عوامل فیلم سلام بمبئی هستند که امروز وارد ایران شدند.

در مراسم استقبال از این گروه که در فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شد؛ اکبرخان با اشاره به تاریخ و فرهنگ مشترک ایران و هند گفت: فرهنگ و تاریخ بین کشورهای ایران و هند اشتراکات زیادی دارند و به قرن‌ها پیش برمی‌گردد، بسیاری از شاعرهای ایرانی مثل عمر حافظ و .. که آثارشان الهام‌بخش است، مثل شاعران هندی هم چون تاگور و دیگران هستند.

او ادامه داد: ما همین اشتراکات تاریخی را وارد عرصه جدید هند کردیم. برای دوستان‌مان آرزوی موفقیت می‌کنیم مثل رضا گلزار و خانم دیا میرزا.

این کارگردان هندی خاطرنشان کرد: فیلم‌های ایرانی از سطح بالایی برخوردارند. فیلم‌سازی در ایران خالصانه و بی‌نظیر است.

در ادامه گلشن گروور درباره فیلم «سلام بمبئی» و رکود تازه‌اش گفت: شنیده‌ام که رکورد تازه‌ای داشته‌ایم. ما رکورد جدیدی در خیلی چیزها به جا می‌گذاریم. این همکاری جدید ما با سینمای ایران اشتراکات کشورها را بیشتر به نمایش می‌گذارد.

او ادامه داد: با قربان محمدپور در یک فستیوال آشنا شدم، و در آن زمان قول همکاری به ایشان دادم و البته ساخت چنین فیلمی به نظرم سخت می‌آمد.

دلشاد شبیرشیخ هم درباه کار مشترک هندی‌ها و ایرانی‌ها در این پروژه گفت: موسیقی فیلم بیشتر هندی است ولی من سعی کردم از موسیقی ایرانی در آن استفاده کنیم و ترکیبی از هر دو را داشته باشیم.

او درخصوص همکاری با بنیامین بهادری گفت: من طرفدار بنیامین هستم. او صدایش بسیار خوب است.

برگزاری مراسممیزبانی عوامل هندی فیلم سلام بمبئی برعهده مرکز تشریفات تجاری ایران است.

photo_2016-12-02_15-50-19

کد خبر : ۴۳۳۸۴۶