خبرگزاری کار ایران

یک هنرمند در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

ساز زدن با بوم نقاشی/ اشعار مولوی نقاشی شد

شکری با بیان اینکه در آثارش برخلاف تصاویری که از اشعار مولانا بیشتر نمایش داده شده بیشتر به ریتم و رنگ توجه دارد، گفت: آنچه روی بوم نمایش داده می‌شود حس خوبی است که از اشعار دریافت می‌کنم در واقع با بوم ساز می‌زنم و شعر را برای خودم تکرار می‌کنم.

مرجان شکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به برگزاری نمایشگاه حجم و نقاشی‌هایش که به مناسبت بزرگداشت مولانا برگزار شده، گفت: این نمایشگاه برای بزرگداشت مقام مولانا و براساس اشعار این شاعر برگزار شده. در حقیقت با خواندن اشعار مولانا یک حال خوشی برایم ایجاد می‌شود که باعث می‌شود نقاشی می‌کنم البته آثارم خط‌نقاشی نیست و کاملا انتزاعی است.

او با بیان اینکه این پنجمین نمایشگاهی است که براساس اشعار شاعران برگزار می‌شود، تصریح کرد: تاکنون اشعار شاعرانی چون خیام، فروغ فرخزاد، مشیرزاده، عطار و حافظ را کار کرده‌ام.

این هنرمند ادامه داد: در ابتدا نقاشی‌هایم را به سبک سورئال می‌کشیدم و تصور می‌کردم فضای سورئال بسیار رها است و محدودیتی در آن وجود ندارد اما بعد از مدتی به این نتیجه رسیدم که این فضا نیز محدودیت‌های خاص خود را دارد به سراغ سبک انتزاعی رفتم و احساس می‌کردم که رهایی در این سبک وجود دارد اما بی‌محتوا بودن و اینکه فقط رنگ‌ها با هم برخورد داشته باشند برایم در این سبک جذابیت نداشت.

شکری افزود: روزی تصمیم گرفتم که دیگر به چیزی فکر نکنم و از آنجایی که به شعر خواندن علاقه داشتم پس از خواندن اشعار این اتفاق پیش آمد و اولین نمایشگاهم را در سال ۸۵ برگزار کردم که نمایشگاه موفقی بود و پس از آن نیز ادامه داشته است.

این هنرمند با بیان اینکه این نوع نقاشی حس بسیار خوبی به او می‌دهد، اضافه کرد: هیچ‌گاه در آثارم به دنبال سبک خاصی نیستم و اینکه قرار است روی بوم چه اتفاقی بیفتد برایم مهم نیست و تنها به حس خوبی که از این کار می‌گیرم فکر می‌کنم و خوشبختانه تا به امروز نیز همه چیز خوب پیش رفته است.

او با اشاره به اینکه تحصیلاتش را در زمینه معماری به پایان رسانده گفت: از دوران نوجوانی‌ام به شعر خواندن علاقه‌ داشتم. هیچ محدودیتی را برای خودم قائل نمی‌شوم و هر شعری که حالم را خوب کند می‌خوانم و بعد آن را روی بوم می‌آورم.

شکری با بیان اینکه فروش نمایشگاه برایش مهم نیست؛ گفت: یکی از جذابیت‌هایی که نمایشگاه‌‌هایم تا به امروز داشته این بوده که مخاطب جذب آثارم می‌شود و می‌تواند با این آثار ارتباط برقرار کند و حس و حال خوبی را که من داشتم او نیز با دیدن این آثار پیدا کند.

34

او ادامه داد: در آثارم برخلاف تصاویری که از اشعار مولانا بیشتر نمایش داده می‌شود ریتم و رنگ وجود دارد و آنچه که روی بوم نمایش داده می‌شود حس خوبی است که از اشعار دریافت می‌کنم در واقع با بوم ساز می‌زنم و شعر را برای خودم تکرار می‌کنم.

این هنرمند ادامه داد: در این نمایشگاه از حجم به معنای چیدمان استفاده شده و در حقیقت از سواد معماری و داشته‌های شعری و حال هنری‌ام استفاده کردم و این احجام سازه‌هایی‌اند که اشعار روی آن نوشته شده است.

این نمایشگاه تا ۱۸ آذرماه در گالری آریانا به آدرس؛ الهیه، انتهای خیابان مریم شرقی، ابتدای خیابان فرشته(شهید فیاضی) ادامه دارد.

33

کد خبر : ۴۳۴۴۸۲