خبرگزاری کار ایران

اشراقی‌ها با یلدا سرمی‌کنند

هفتمین جشنواره انار در فرهنگسرای اشراق امسال هم مورد استقبال مردم قرار گرفته و فرصت خوبی است تا در آستانه فرارسیدن بلند‌ترین شب سال، بازدیدی از این جشنواره داشته باشیم که در آنجا برنامه‌های متنوعی برای عموم مردم در رده‌های سنی مختلف در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا؛ سرای انارستان و فرآورده‌های آن، سرای سنتی و سوغات استان‌ها، شب نشینی‌های ادبی در قالب طنز با حضوری رضا رفیع، کارگاه و همایش‌های علمی و پژوهشی با موضوع سرفصل‌های انار و فواید آن با توجه به توصیه‌های بزرگان دین با حضور استادان دانشگاه‌ها، گفتنی‌های انار در رادیو انار، کارگاه‌های هنری شامل نمایشگاه عکس با موضوع انار، برگزاری کارگاه تخصصی طراحی انار، مسابقه عکسی بین بازدیدکنندگان جشنواره انار هفتم و غرفه‌های کودک همگی پذیرای علاقه مندان و عموم مردم است پس بیایید شب یلدای امسال را متفاوت تجربه کنیم.

انار و یلدا

این میوه در سفره شب یلدا نماد شادی و زایش است. انار میوه‌ای است که از قدیم به عنوان میوه‌ای خون ساز یاد می‌شد و به افرادی که رنگی مهتابی و از نظر جثه رنجور بودند، توصیه می‌شد که آب انار بنوشند. امروزه اثبات شده انار سرشار از ویتامین ث است که سبب تقویت سیستم ایمنی بدن و تصفیه کننده خون و سرشار از آهن است در نتیجه موجب افزایش انرژی و خون سازی در بدن فرد می‌شود و تصفیه خون مانند زندگی یا زایش دوباره انسان است که به همین علت انار را نماد زایش و شادی می‌دانند.

خوراکی‌های خوشمزه شب چله

برای بعضی‌ها شب چله کلا در خوراکی‌هایش تعریف می‌شود و خوراکی‌های امروزی مانند انار، هندوانه، آجیل، پشمک، شیرینی و سایر تنقلات که جای کشمش، سنجد، گندک برشته، انگور و سایر خوردنی‌های سنتی را گرفته‌اند. میوه‌های قرمز این شب مانند انار، هندوانه و لبو نشانه شور زندگی و نمایندگان خورشیدند و میوه‌های پر از دانه نیز به نشان برکت و حاصل خیزی بر سفره گذاشته می‌شوند.

نشنیده‌های انار در کنار بلند‌ترین شب سال

دم کرده پوست انار گلودرد را تسکین می‌دهد، انار برای التهاب معده مفید است، انار قابض است به ویژه پوست ریشه درخت و پوست میوه آن، برای رفع دل درد روی دانه‌های انار نمک و فلفل زده و آن را میل کنید، برای رفع تب یک لیوان آب انار را به همراه اندکی زعفران میل کنید و پوست انار را در زیر نور آفتاب خشک کرده و تبدیل به پودر کنید سپس آن را با اندکی فلفل سیاه و نمک مخلوط کرده و همراه با خمیردندان، دندان‌ها را مسواک بزنید چرا که این مخلوط باعث سفید و درخشان شدن دندان‌ها شده و برای سلامتی لثه‌ها نیز مفید است.

هفتمین جشنواره انار _ صد دانه یاقوت_ در پاییز ۹۵ با بهره گیری مطلق از ظرفیت مشارکت بخش خصوصی و بدون هزینه‌ سعی دارد با ایجاد تنوع در غرفه‌ها و تقسیم بندی آن لحظات خوبی را برای بازدیدکنندگان در این جشنواره فراهم نماید.

با توجه به تنوع غرفه‌ها و نوع چیدمان و همچنین دکور ویژه و خاصی که در این جشنواره فراهم آمده پیش‌بینی می‌شود بازدیدکنندگان با رضایت خاطر و با خاطره جشنواره را ترک کنند.

هفتمین جشنواره انار با ۱۰۰ غرفه انار و محصولات متنوع از ۱۵ آذر ماه در محوطه فرهنگسرای اشراق افتتاح شده است.

شهروندان برای بازدید از این جشنواره می‌توانند تا ۳ دی ماه به فرهنگسرای اشراق واقع در فلکه دوم تهرانپارس خیابان جشنواره روبروی مترو فرهنگسرا از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ مراجعه کنند.

کد خبر : ۴۳۹۹۰۶