خبرگزاری کار ایران

جایزه دکتر کاردان از احمد صافی تجلیل می‌کند

در هفتمین مراسم جایزه علمی دکتر علی محمد کاردان از استاد احمد صافی، چهره برجسته تعلیم و تربیت کشور تجلیل می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ موسسه روان‌شناسی و علوم تربیتی دکتر کاردان (دانشگاه تهران) با همکاری سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران، انجمن روان‌شناسی اجتماعی و فرهنگسرای ارسباران ششمین مراسم اعطای جایزه علمی دکتر کاردان را دوشنبه ۶ دیماه برگزار می‌کند.

همه ساله همزمان با سالروز درگذشت دکتر کاردان، علاوه بر تجلیل از اساتید برجسته عرصه علوم انسانی و اجتماعی درحمایت از پژوهش‌های نوآورانه در حوزه‌ روان‌شناسی و علوم تربیتی، تندیس جایزه دکتر کاردان به همراه لوح تقدیر و جوایزی ویژه از طرف خانواده استاد فقید، به رساله‌های برگزیده دانش‌پژوهان مقطع دکتری در این حوزه اهدا می‌شود.

این مراسم ساعت ۱۵ دوشنبه ششم دیماه در تالار کوثر دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران واقع در بزرگراه جلال آل احمد، روبروی کوی نصر (گیشا)، خیابان دکتر کاردان برگزار می‌شود.

صافی متولد ۲۹ دی ۱۳۱۶ و اصالتاً گلپایگانی است. وی در سال ۱۳۳۴ دانشسرای مقدماتی گلپایگان را به پایان رساند. وی پس از پنج سال تدریس در شهرهای استان لرستان، در دانشسرای عالی تهران پذیرفته شد ودر سال ۱۳۴۴ تحصیل در رشته آموزش ابتدایی را به پایان رساند. پس از ادامه تحصیل در رشته راهنمایی و مشاوره در دانشگاه تربیت معلم، استاد در سال ۱۳۴۸ به عنوان دانشجوی ممتاز از این دانشگاه فارغ التحصیل شد. وی از همین سال به تدریس در این دانشگاه مشغول شد که این همکاری بیش از سی سال ادامه داشت. استاد بیش از پنج دهه در دانشگاههای تهران، شهید بهشتی، علامه طباطبایی، الزهرا، تربیت مدرس، آزاد، شهید رجایی و مراکز مختلف تربیت معلم به تدریس پرداخته است.

حاصل این دوره طولانی حضور در دانشگاه، علاوه بر تربیت صد‌ها معلم و دانشجو، نگارش تعداد سی و یک کتاب در زمینه‌های مختلف آموزش و پرورش، نگارش قریب ۱۰۰مقاله و اجرا و یا نظارت بر بیش از ۵۰ طرح تحقیقی است.

احمد صافی سال‌های متمادی مسئولیت‌های اجرایی نظیر دبیرکلی شورای عالی آموزش و پرورش۱۳۶۰-۱۳۵۸، معاونت آموزشی وزارت آموزش و پرورش۱۳۶۴-۱۳۶۳ و مدیریت انجمن، مجلات و نشریات آموزشی و علمی مختلفی را به عهده داشته است. وی از سال ۱۳۸۷ مدیریت مرکز راهنمایی و مشاوره وابسته به نظام روان‌شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران را نیز به عهده دارد. در سال‏های اخیر استاد ریاست کانون بازنشستگان فرهنگیان را نیز پذیرفته است و هم اکنون به عنوان مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بازنشستگان فعالیت می‌کند.

کد خبر : ۴۴۰۰۷۶