خبرگزاری کار ایران

«مارال» منتشر شد

آلبوم موسیقی بی‌کلام «مارال» اثر تازه‌ای از «هامون بهرامی مقدم» با همراهی «مصباح قمصری»، منتشر و با تیراژ گسترده در سراسر کشور در دسترس مخاطبین قرار گرفت.

به گزارش ایلنا؛ آلبوم «مارال»، شامل ۷ قطعه با عناوین «نازلی»، «جستجو»، «پروانه»، «انعکاس»، «مارال»، «شونه به سر» و «آزادی» است که به آهنگسازی «هامون بهرامی مقدم»، نوازندگی این هنرمند و «مصباح قمصری» به اجرا درآمده است.

بهرامی مقدم در این مجموعه به نوازندگی سنتور و قمصری به نوازندگی بم کمان و سازهای کوبه‌ای پرداخته‌ و همچنین تنظیم خط باس و کوبه‌ای، میکس و مسترینگ و تولید اثر نیز بر عهدهٔ مصباح قمصری بوده است. این مجموعه در دو استودیوی «استیج» و «گات» به ضبط رسیدهو «احسان نیک فرجام» در ارائهٔ عکس جلد و «بهارک عباس‌زاده» در طراحی آن، همکاری داشته‌اند.

سازندهٔ اثر در یادداشتی، ضمیمهٔ آلبوم نوشته است: «سنتور نوازی در صد سال گذشته تجربه‌های متفاوتی را پشت سر گذاشته است. موسیقی دانان و نوازندگان کوشیده‌اند تا با شیوه‌های مختلف نوازندگی و رویکرد‌های گوناگونی همچون توجه به موسیقی کلاسیک غربی و یا نگاه‌های بومی و ملی به ارزش‌های این ساز بی‌افزایند و باعث تغییر در تکنیک‌ها و شیوه‌های اجرایی آن شده و آن را در مسیر تکامل قرار دهند. این تغییرات از سویی با انتقاد و از سوی دیگر با تشویق‌های شنوندگان متخصص و دوستداران این ساز اصیل ایرانی روبه رو بوده است. این اثر می‌کوشد فارغ از جهت گیری‌های خاص در نوازندگی یا ملودی‌پردازی با مخاطب عصر خود ارتباط برقرار کند. استفاده از صدای بم کمان که دارای شخصیت مستقل است، در ضمن همراهی سنتور، ذهن شنونده را متوجه خود می‌سازد و هم چنین خط کوبه‌ای میان صدای این دو پیوند ایجاد می‌کند و باعث تحرک بیشتر ملودی‌ها می‌شود.»

«هامون بهرامی مقدم»، فارغ التحصیل دانشگاه عالی موسیقی است که آهنگسازی آلبوم موسیقی «عبور از مه» به خوانندگی «علی زند وکیلی»، همکاری با گروه‌های مختلف موسیقی و اجرای کنسرت‌های داخلی و خارجی را در کارنامهٔ هنری خود دارد.

کد خبر : ۴۴۰۰۸۱