خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری فیلم سلام بمبئی مطرح شد؛

دیا میرزا و محمدرضا گلزار به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند+فیلم

نشست خبری فیلم سلام بمبیی با حضور دیا میرزا بازیگر هندی فیلم، محمدرضا گلزار، جواد نوروز بیگی تهیه‌کننده، قربان محمدپور کارگردان فیلم و همچنین علی ایرانی مشاور ارشد تهیه‌کننده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ دیامیرزا بازیگر فیلم طی سخنانی با اشاره به همکاری خود در پروژه سلام بمبی گفت: ‌خیلی دوست داشتم در یک فیلم ایرانی همکاری کنم البته من با فرهنگ ایران آشنا بودم و فیلم‌های ایرانی را می‌دیدم. پدرم نیز در سال ۱۹۷۰ به ایران سفر کرد و از او در مورد ایران بسیار شنیده‌ام و با ایران غریبه نبودم.

وی با اشاره بازیگرانی که با او در این فیلم همکاری داشته‌اند، گفت: ‌ محمدرضا گلزار آدم بسیار شریفی است و یک سوپراستار بزرگ است و ما همکاری بسیار خوبی با یکدیگر و سایر بازیگران ایرانی و عوامل ایرانی داشتیم.

میرزا درباره محدودیت‌هایی که قطعا باید براساس عرف فیلم‌های ایرانی انجام می‌شد؛ گفت: ‌ داستان فیلم به شکلی بود که شخصیت اصلی از خانواده‌ای می‌آمد که در آن ارزش‌ها و اعتقادات خاصی وجود داشت همچنین بازی کردن برای من با درنظر گرفتن این محدودیت‌ها سخت نبود.

میرزا با اشاره به کمپینی که توسط برخی از هنرمندان برای حمایت از نرگس کلباسی تشکیل شده؛ گفت: من همیشه طرفدار حقوق بشر هستم و امیدوارم کمک کنیم در این پرونده مشکلات حل شود.

علی ایرانی یکی از اعضای گروه پیگیری کننده پرونده نرگس کلباسی درباره این پرونده گفت: ‌ نرگس کلباسی بد‌ترین جای هند را برای فعالیت ان جی او و خیرخواهانه انتخاب کرد او از ۳۰ کودک نگهداری می‌کرد که ۱۲ کودک نابینا هستند.

وی ادامه داد: در یکی از روز‌ها که اعضای این خیریه به همراه کودکان به پیک نیک رفته بودند در هنگام درست کردن غذا یکی از کودکان فوت می‌کند بعد ۱۲ شاهد در دادگاه شهادت می‌دهند که نرگس کلباسی کودک مقتول را به درون رودخانه هل داده و مسبب مرگ وی بوده است.

ایرانی با اشاره به اینکه کلباسی هم اکنون با قید ضمانت در حیدرآباد هند آزاد است گفت: ‌ کمپینی توسط هنرمندانی همچون دیارمیرزا، محمدرضا گلزار تشکیل شده است و به دنبال پیگیری حل پرونده نرگس کلباسی است.

وی ادامه داد: در بررسی‌های ما درباره این پرونده مشخص شد که گروه‌های خیریه مخالف تلاش داشتند تا از اتفاقی که برای نرگس کلباسی رخ داده به عنوان اهرم فشاری برای حذف وی استفاده کنند.

جواد نوروزبیگی تهیه کننده فیلم نیز با اشاره به اینکه استقبال خوبی از فیلم صورت گرفته است گفت: متاسفانه علی رغم مذاکراتی که با صدا و سیما انجام دادیم و قرار شد تبلیغات فیلم سلام بمبی از شبکه‌های ماهواره‌ای پخش نشود و حتی پخش کننده هندی فیلم به احترام ما تیزر فیلم به شبکه‌های ماهواره‌ای نداد، اما باز هم صدا و سیما تیزرهای این فیلم را پخش نمی‌کند.

وی ادامه داد: من حتی به صدا و سیما پیشنهاد دادم که با گرفتن پول تیزرهای این فیلم را پخش کند و یا اگر امکان پخش تیزرهای فیلم وجود ندارد به صورت زیرنویس و تبلیغات متنی انجام بدهند اما باز هم صدا و سیما نپذیرفت.

نوروزبیگی ادامه داد: نه تنها صدا و سیما از این فیلم حمایت نکرد بلکه در بخشهای خبری نیز به تخریب فیلم پرداختند و من دلیل این همه دشمنی با این فیلم را نمی‌دانم حتی برخی بازیگران فیلم همچون بنیامین بهادری که شب گذشته در شبکه سوم حاضر شده بود اجازه نداشت تا نام فیلم را به زبان بیاورد و همین مسئله باعث دلخوری وی شده بود و می‌خواست استودیو برنامه حرف تو برف را ترک کند.

محمدرضا گلزار بازیگر فیلم نیز گفت: خوشحالم که در این فیلم بازی کردم و بازی کردن در این فیلم باعث شد تا پیشنهاداتی برای ادامه فعالیت سینمایی در هند داشته باشم و این پیشنهاد‌ها در حال بررسی است.

وی ادامه داد: صنعت سینمای هند بسیار پیشرفته‌تر از سینمای ایران است و برای من که در اولین پروژه مشترک ایران و هند حضور پیدا کرده بودم اتفاق بسیار خوبی بود بخصوص آنکه در این فیلم زبان انگلیسی بازی کردم.

وی ادامه داد: قرار بود در این فیلم یک قطعه موسیقی را اجرا کنم اما مخالفت کردم و سازندگان فیلم نیز به تصمیم من احترام گذاشتند اما دوست دارم اعلام کنم در اسفندماه کنسرت موسیقی را برگزار خواهم کرد که سورپرایزهای جالبی در آن وجود دارد.

گلزار با اشاره به اینکه هرگز در سینمای ایران ممنوع‌التصویر نبوده، گفت: اگر محدودیتی برای فیلمی به وجود آمده به دلیل حضور من نبوده است زیرا وقتی فیلمی پروانه ساخت می‌گیرد؛ اعلام شده قرار است در آن محمدرضا گلزار بازی کند.

محمدرضا گلزار با اشاره به آخرین وضعیت فیلم سینمایی «دلم می‌خواد» ساخته بهمن فرمان‌آرا گفت: مشکل فیلم دلم می‌خواد حضور من یا دیگر بازیگران در فیلم نیست بلکه علت نمایش داده نشدن آن به دلیل اختلاف‌نظری است که بین بهمن فرمان‌آرا (کارگران فیلم) و تهیه‌کننده اثر وجود دارد.

وی ادامه داد: این اختلاف بیشتر بر سر نوع تدوین و روند داستان‌گویی در فیلم است اما براساس آنچه من شنیده‌ام مشکلات درحال رفع و رجوع است و قرار است فیلم در جشنواره فیلم فجر به نمایش دربیاید.

وی ادامه داد: ‌در طی این مدت در فیلم‌هایی همچون خشکسالی و دروغ، دلم می‌خواد و سلام بمبئی بازی کردم و مشکل خاصی نداشتم و دائم در حال فعالیت در سینما هستم.

گلزار با دفاع از بازی در فیلم سلام بمبئی گفت: ما اصلا نمی‌خواستیم فیلمی هنری یا روشنفکرانه بسازیم بلکه هدف ما ساخت یک فیلم تجاری آبرومند بود. من تمام قد از این فیلم دفاع می‌کنم و به عنوان اولین محصول مشترک ایران و هند اثری قابل قبول است.

قربان محمدپور، کارگردان فیلم نیز طی سخنانی گفت: به دلیل آنکه در این فیلم نمی‌توانستیم از صحنه‌های رقص و آواز معمول در فیلم‌های هندی استفاده کنیم؛ دو خواننده معروف هندی را آوردیم و دلشاد شیخ؛ یکی از آهنگسازان معروف هندی قطعات خوبی برای این فیلم ساخت.

وی با اشاره به استقبالی که از این فیلم شده است، گفت: به دنبال آن هستیم تا قسمت دوم فیلم سلام بمبئی را بسازیم. همچنین به زودی پخش فیلم در کشورهای اروپایی و هندوستان آغاز می‌شود. در کشور هند قرار است با بیش از هزار سینما فیلم را اکران کند.

15

کد خبر : ۴۴۰۱۹۴