خبرگزاری کار ایران

گزارشی از ویژه برنامه شب یلدای علی ضیاء در شبکه یک؛

توضیحات مهران مدیری درباره حاشیه‌های «دورهمی»/ من سیاسی نیستم

مهران مدیری گفت: من نه آدم سیاسی هستم نه علاقه‌ای به این موضوع دارم نه تخصصی دارم که بخواهم حرفی بزنم. من فیلمسازی‌ام را می‌کنم کار هنری‌ام را دنبال می‌کنم و آدمهای سیاسی، سیاسی‌اند. کاش قبل از اینکه قضاوتی شود، بپرسند منظورت چیست. بعد می‌توانند با تانک از روی آدم رد شوند اما قبلش باید آدم از خودش دفاع کند.

به گزارش ایلنا، سیدعلی ضیا در ویژه برنامه شب یلدای شبکه یک از سه قطعه موسیقی جدید با صدای سیامک عباسی، حجت اشرف‌زاده و فریدون آسرایی رونمایی و با چهره‌هایی چون مهدی و هادی مهدوی کیا، سرهنگ علیرضا علیفر، مهران مدیری، سروش جمشیدی، محمدعلی بهمنی، سروش جمشیدی، ژیلا صادقی، امیرحسین آرمان و رشید کاکاوند گفتگو کرد.

سیدعلی ضیاء سه شنبه ۳۰ آذر اجرای ویژه برنامه شب یلدای شبکه یک سیما با نام «مثبت یک» را برعهده داشت و میزبان مهمانان متعددی بود.

رونمایی از سه قطعه موسیقی جدید از سیامک عباسی، حجت اشرف‌زاده و فریدون آسرایی

در این برنامه همانطور که از قبل وعده داده شده بود، سوپرایزهایی در عرصه موسیقی وجود داشت و از قطعه‌ای به خوانندگی سیامک عباسی به نام «تو رو دوست دارم» رونمایی شد که قرار است به عنوان تیتراژ پایانی برنامه «فرمول یک» در فصل زمستان روی آنتن برود.

ضمن اینکه حجت اشرف‌زاده خواننده آلبوم «ماه و ماهی» نیز در استودیو برنامه حاضر شد و قطعه «برف آمد» با صدای او برای اولین بار رونمایی شد. همچنین ضیاء به گپ و گفت با این خواننده پرداخت که از تلاش برای انتشار یک آلبوم جدید و برگزاری کنسرت در اسفند ماه خبر داد.

در بخش دیگری از «مثبت یک» از «مست» آهنگ جدید فریدون آسرایی نیز رونمایی شد.

گفتگو با برادران مهدوی کیا

مهدی مهدوی کیا و برادرش هادی مهدوی کیا و پسر او از دیگر مهمانان ضیاء بودند که درباره خاطرات کودکیشان در یلدا و تاسیس آکادمی فوتبال و آخرین فعالیتهای آن سخن گفتند.

پای صحبت‌های سرهنگ علیفر و دابسمش سازش!

سرهنگ علیرضا علیفر گزارشگر و محسن بروفر دابسمش باز فضای مجازی مهمانان بعدی «مثبت یک» بودند و سپس مهران مدیری در ارتباط زنده تلفنی با علی ضیاء گفتگو کرد.

توضیحات مهران مدیری درباره حاشیه‌های «دورهمی»

او اعلام کرد ساخت فیلم سینمایی «ساعت ۵ عصر» تا ۲۵، ۲۶ روز دیگر به پایان می‌رسد و درباره حواشی اخیر «دورهمی» نیز سخنانی گفت.

مدیری در این گفتگو بیان کرد: در شرایط و کشوری زندگی می‌کنیم که به شدت فضا، سیاسی است و هرچیزی تعبیر سیاسی دارد. حتی اگر تعبیر شما از چیزی که می‌گویید سیاسی نباشد، در حالی که «دورهمی» برنامه‌ای است که فقط به مسائل اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی و ضوابط اجتماعی می‌پردازد و مطلقا سیاسی نیست.

وی تصریح کرد: من نه آدم سیاسی هستم نه علاقه‌ای به این موضوع دارم نه تخصصی دارم که بخواهم حرفی بزنم. من فیلمسازی‌ام را می‌کنم کار هنری‌ام را دنبال می‌کنم و آدمهای سیاسی، سیاسی‌اند. کاش قبل از اینکه قضاوتی شود، بپرسند منظورت چیست. بعد می‌توانند با تانک از روی آدم رد شوند اما قبلش باید آدم از خودش دفاع کند.

قیمت چطور دارای تکه کلام «گل من» شد

سروش جمشیدی بازیگر نقش «قیمت» در «دورهمی» نیز همراه با پسر ۴ ساله‌اش به برنامه آمده بود و با ضیاء درباره آخرین فعالیت‌هایش از جمله بازی در سریال «مرز خوشبختی» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و چگونه شگل گرفتن تکه کلام «گل من» توضیح داد.

پشت صحنه «ساعت ۵ عصر» برای اولین بار در تلویزیون

در ادامه برنامه پشت صحنه فیلم «ساعت ۵ عصر» برای اولین بار از «مثبت یک» روی آنتن رفت.

فال حافظ محمدعلی بهمنی

سپس ضیاء میزبان محمدعلی بهمنی شد که برای مردم فال حافظ شب یلدا را گرفت.

اولین گفتگو با لیلا رجبی بعد از المپیک

این مجری همچنین این فرصت را پیدا کرد که اولین گفتگو با لیلا رجبی و همسرش را پس از المپیک در «مثبت یک» داشته باشد.

مهم‌ترین بخش از حرفهای رجبی مربوط به حمایت مردم از او در جریان حواشی المپیک بود و این حمایت را غیرمنتظره ارزیابی کرد.

حضور ژاله صادقی و همسرش

ژیلا صادقی نیز در ادامه برای اولین بار همراه با همسرش محسن رجبی روی آنتن زنده آمد و از تولید برنامه جدیدی به نام «خونه خوبه» در ژانر خانواده در شبکه سه خبر داد.

آمار جالب امیرحسین آرمان درباره ایدز

شعرخوانی حافظ ایمانی بخش بعدی «مثبت یک» بود و سپس ضیاء با امیرحسین آرمان بازیگر جوان هم کلام شد که او به یک آمار جالب پس از پخش «پریا» اشاره و اعلام کرد پس از پخش این سریال گرفتن آزمایش و پیگیری برای بیماری ایدز ۸ برابر شده است.

همچنین او که در خوانندگی نیز دستی دارد، به درخواست ضیاء بخشهایی از شعر «به سوی به شوق روی تو» را خواند.

شعرخوانی رشید کاکاوند

پایان بخش این برنامه گفتگو با چند شاعر طنز‌پرداز جوان و گرفتن فال حافظ توسط رشید کاکاوند بود.

کد خبر : ۴۴۰۳۰۴