خبرگزاری کار ایران

نمایش منتخبی از آثار مهدی فاتحی در گالری ثالث

نمایشگاه منتخبی از پوسترهای مهدی فاتحی که به تازگی مدال برنز سه‌ سالانه پوسترهای صحنه‌ای بلغارستان را دریافت کرده است در گالری ثالث برپا می‌شود.

به گزارش ایلنا، این پوسترها که با تکنیک سیلک اسکرین در قطع ۱۰۰*۷۰ سانتیمتر برای این نمایشگاه آماده شده‌اند، همراه با رونمایی کتاب آثار این هنرمند با عنوان «حال کامل» با نوشتاری از قباد شیوا، ابراهیم حقیقی، آلن لوکرنک و رضا کیانیان جمعه ١٠ دی‌ماه به نمایش درمی‌آیند.

رضا کیانیان در نوشتار خود برای آثار فاتحی نوشته است: «مهدی فاتحی فرزند روزگار انقلاب دیجیتالی است، اما وابسته به سنت‌های ماقبـل آن و بـه ایـن وابستگی اصرار دارد، اما این نوع از وابستگی کار او را سخت می‌کند. مثل اسـتفاده از رنگ‌های تخت، به خدمت در آوردن رنگ کاغـذ و به کارگیری تکنیک‌های آنالوگ به مانند ترام و تراش جـوهر و تایپوگرافی بـه شیوه گذشته. این‌که در عصر دیجیتال همچنان سختی‌های گذشته را به جان بخریم و از شیوه‌های قدیمی استفاده کنیم می‌تواند نوعی آشنایی‌زدایی باشد. تغییری برای دیده شـدن و تاثیرگذاری بیشتر، چرا که چشمان ما بـه سلیقه روز عادت می‌کند و دیدن پدیده‌ای از دیروز، ذهـن را به هم می‌ریزد و مـا را وامی‌دارد تا تامل کنیم.

یکی از ستون‌های مهم هنر گرافیک، همین ایجاد تامل بصری است. صبر کردن و دوباره دیدن، که مهدی فاتحی با آشنایی‌زدایی به این مهم دست می‌یابد و با ساده‌ترین انتخاب بیننده را به خود جذب می‌کند که این سادگی هم از پختگی می‌آید. استفاده از کمترین رنگ‌ها، ایجاد زیبایی با کمترین نشانه و نشانی دادن مستقیم بـه واسطه تخیـل، همان پختگی است که او در جـوانی بـه آن دست یافته است. با این اوصاف آینده از آن اوست.»

این نمایشگاه تا ٢١ دی‌ماه ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید هر روز از ساعت ١٠ تا ٢١ به گالری «ثالث» به نشانی خیابان کریمخان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ۱۴۸ مراجعه کنند.

کد خبر : ۴۴۲۹۹۶