خبرگزاری کار ایران

رئیس آسیفا در گفتگو با ایلنا مطرح کرد؛

آثار انیمیشن مانند فیلم‌های سینمایی در جشنواره نمایش و داوری شود

روانبخش صادقی معتقد است که باید آثارانیمیشن مانند آثار رئال در کاخ جشنواره و سینمای رسانه به نمایش درآمده و داوری شوند.

روانبخش صادقی (رئیس انجمن سینمایی فیلمسازان انیمیشن ایران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ گفت: انیمیشن امروز به عنوان سینمای بدنه در دنیا شناخته می‌شود و در اکران نیز مانند فیلم‌های رئال اکران می‌شود درحالیکه فیلم کوتاه بیشتر شکل حمایتی دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با صحبت‌هایی که با دبیر جشنواره فیلم فجر انجام شده؛ از ابتدای انتشار فراخوان؛ فیلم‌های انیمیشن در فراخوان لحاظ شد ولی نکته‌ای که ما داشتیم؛ نحوه داوری بود.

رئیس آسیفا افزود: سالهای قبل فقط یک جایزه دستاورد فنی و هنری یا یک تقدیر از انیمیشن‌ها در بخش رقابتی ارایه می‌شد درحالیکه می‌توان آثار انمیشین را در بخش اصلی و مانند فیلم‌های رئال داوری کرد.

وی ادامه داد: در بسیاری رشته‌ها همچون فیلمنامه‌نویسی، موسیقی و صداگذاری، آثار انیمیشن تفاوتی با سینمای رئال ندارد و حتی شاید فیلمنامه یک اثر انیمشین بهتر از یک فیلم رئال باشد و سیمرغ بگیرد.

 صادقی تاکید کرد: آثار انیمشین امروز این قابلیت را دارند که در زمان برگزاری جشنواره در کاخ جشنواره و سینمای رسانه مانند فیلم‌های رئال نمایش داده شوند و برای آن‌ها جلسات نقد و بررسی برگزار شود.

 صادقی با تاکید بر اینکه جشنواره فیلم فجر امسال همکاری خوبی با فیلمسازان انیمشین انجام داده و ما یک قدم از سال گذشته جلوتر آمده‌ایم؛ افزود: آنچه امروز برای ما دغدغه است بحث حضور در بخش اصلی و بعد نحوه داوری است زیرا وقتی اغلب بدنه داوری از سینمای رئال بودند آثار انیمیشن را کنار می‌گذاشتند.

وی با اشاره به پیشنهاد آسیفا به جشنواره فیلم فجر گفت: پیشنهاد خودمان این است که آثار انیمشین در بخش‌های مختلف داوری حضور داشته باشند و در ترکیب هیات داوران یا افرادی حضور داشته باشند که با انمیشین آشنا باشند و  یا داورهای بخش انیمشین از میان اعضای صنف انتخاب شوند.

کد خبر : ۴۴۴۶۳۵