خبرگزاری کار ایران

اشکان خطیبی در نشست خبری اعلام کرد:

قطعات برتر راک جهان را با تنظیم جدید اجرا می‌کنیم

اشکان خطیبی در نشست خبری شرکت کننده در بیست و دومین جشنواره موسیقی فجر با بیان اینکه گروه ما "راک دِتن" است اما آن را به نام اشکان خطیبی می‌شناسند؛ اظهار کرد: این کنسرت گردآوری چهره‌های موسیقی است و ما در آن یک ترفرم تجسمی را اجرا می‌کنیم چراکه اساس این کار بر مبنای تاثیر موسیقی ناپاپ بر طراحی و ایده‌پردازی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ اشکان خطیبی با اشاره به اینکه من درباره جشنواره هم نکات مثبت و هم نکات منفی‌ای را گفته بودم؛ خاطرنشان کرد: من مخالف سیستم بلیت فروشی به صورت منوپل هستم چراکه دموکراسی در آن رعایت نمی‌شود همین الان هم خوانندگان پاپ می‌توانند سامانه بلیت فروشی خود را انتخاب می‌کنند اما ما از این مزیت محروم بودیم.

او ادامه داد: به دلیل اینکه در ایران در این مملکت زندگی می‌کنیم باید برایمان جا افتاده باشد که همه چیز قرار نیست کامل باشد. این اولین سالی است که در جشنواره موسیقی فجر شرکت دارم اما می‌دانم که گروه‌های موسیقی با چه مشکلاتی در سال‌های گذشته روبرو بودند. ما همیشه دیوار کوتاه‌تر هستیم که در انتخاب سالن و چه در پرداخت دستمزدها.

خطیبی تاکید کرد: معتقدم همین که امکان اجرا برای ما در بخش فرعی جشنواره به وجود آمده است کافی است و امیدوارم از اتفاقات امسال دست بگیریم.

او درباره اجراهای گروه راک دتن گفت: ما قطعات برتر راک جهان را اجرا می‌کنیم این قطعات تنظیم جدیدی دارند و سعی کردیم کاور محض از این آثار ارائه ندهیم.

سهیل دانش اشرافی ظهار کرد: هنرمندان تجسمی با موسیقی زندگی‌شان عجین شده است. ما به دنبال خلق یک اثر هنری موسیقیایی بودیم و نمی‌خواستیم مانند دیگر پرفورمنس‌ها باشد برای همین به این نتیجه رسیدیم که بخشی از کار را به صورت بداهه پیش ببریم.

او ادامه داد: در انتخاب نقاشی‌ها نیز از نقاشی دیجیتال استفاده کردیم تا شاید حسی مانند ویدئو آرت را تداعی کنیم.

او ادامه داد: هدف ما از عجین شدن نقاشی با موسیقی است و فقط رنگ نیست که برایمان موزیک را ایجاد می‌کند در حقیقت موضوع و ریتم اثر نقاشی نیز با آهنگ هماهنگ است.

کد خبر : ۴۴۵۵۴۳