خبرگزاری کار ایران

آریا عظیمی‌نژاد:

باید با مشکلات جنگید و کمبودها را پذیرفت

سومین روز از نشست گروه‌های تلفیقی شرکت‌‌کننده در سی و دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در بخش سوم نشست‌های گروه‌های تلفیقی شرکت‌کننده در جشنواره موسیقی فجر؛ آریا عظیمی نژاد با بیان اینکه موسیقی نواحی سال‌هاست دغدغه کاری و حرفه‌ای من است؛ اظهار کرد: علاقه بسیار زیادی به موسیقی نواحی دارم و این سبک از موسیقی برایم از موسیقی سنتی جذاب‌تر است و براساس همین تفکر این گروه شکل گرفته تا به گونه‌ای دیگر نغمات موسیقی نواحی را برای مخاطبان اجرا کنیم.

او ادامه داد: همچنین با کمک آرش سعیدی و نیما رمضان فضای آلترناتیو راک را ایجاد کردیم و هدفمان برون‌مرزی کردن این موسیقی است و قصد داریم بستری را ایجاد کنیم تا برای شنوندگان خارج از کشور نیز جذاب باشد.

او ادامه داد: بعد از جشنواره فجر بلافاصله برای اجرای کنسرتی به کشور آلمان خواهیم رفت. گروه ما حدود دو الی سه ماه است که شکل گرفته و خروجی‌هایمان را تا امروز نهایی کردیم و امیدوارم مورد پسند مخاطبان قرار گیرد.

عظیمی نژاد با بیان اینکه اعتقاد شخصی من این است که ما خودمان هستیم که برای موسیقی ارج و قرب ایجاد می‌کنیم؛ گفت: اگر معتقدیم برای موسیقی در کشورمان ارج و قربی قائل نمی شوند به دلیل این است که خودمان این فضا را ایجاد کرده‌ایم و احترام متقابل به یکدیگر در بین اهالی موسیقی وجود ندارد.

این آهنگساز با بیان اینکه شرایط حضور در جشنواره سخت است؛ گفت: این سختی‌ها در همه موضوعات مختلف جامعه مانند موضوعات اجتماعی نیز دیده می شود و اگر ما بخواهیم به این موضوع فکر کنیم که چون مشکلات وجود دارد نباید حضور داشته باشیم ثمره‌ای ندارد. باید با مشکلات جنگید و کار کرد و تا جایی که امکان دارد سعی کنیم این کمبودها را بپذیریم و جبران کنیم.

عظیمی‌نژاد به رپرتوارهایی که قرار است در جشنواره موسیقی فجر امسال اجرا کند؛ اشاره کرد و گفت: سه قطعه از خطه مازندران، یک قطعه از جنوب البرز، همچنین کردستان، خراسان شمالی، هرمزگان و ترکمن را اجرا خواهیم کرد. تجربه بداهه‌نوازی در این آوازها تکرار خواهد شد. ما نغمات آوازی ناشناخته نیز در این اجرا خواهیم داشت که بسیار جذاب است و برای خود ما که موسیقی‌دان هستیم نیز جذاب بود.

در ادامه نیما رمضان  اظهار کرد:‌ با آرش سعیدی کار با آریا عظیمی‌نژاد را شروع کردیم تاکنون هفت ترک آماده شده که در هرکدام از اینها اتفاقات جذابی شکل گرفته است.

او ادامه داد: در حین آماده‌سازی این قطعات یک روز آریا با یک سه‌تار به استودیو آمد و شروع به نواختن کرد که به نظر من و آرش قطعه گمشده این موسیقی بود که خوشبختانه با ما همراه شد.

کد خبر : ۴۴۵۵۴۴