خبرگزاری کار ایران

اولین شب سی و دومین جشنواره موسیقی فجر در نیاوران؛

سازهای محلی بوشهری و کردی در نیاوران طنین‌انداز شد

در اولین شب از سی و دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در فرهنگسرای نیاوران دو اجرا از بوشهر و کردستان روی صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در اولین شب از سی و دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در فرهنگسرای نیاوران دو گروه آوای موج به سرپرستی محسن آقایی و با قدسیان به سرپرستی پیام عزیزی روی صحنه رفتند.

در اولین اجرا و از ساعت ۱۸:۳۰ گروه آوای موج از بوشهر به اجرای موسیقی زار و لیوار پرداخت. موسیقی جنوب با وجود زیبایی‌ها و توانایی‌هایش همچنان ناشناخته باقی مانده است.

این گروه از سال۸۶ به سرپرستی حسن آقایی تاسیس شده و در سال گذشته نیز در جشنواره موسیقی فجر حضور داشته است.

براساس بلیت فروشی‌های انجام شده قبل از آغاز جشنواره برنامه آوای موج قرار بود که روز شنبه ۲۵ دیماه در همین سالن برگزار شود اما به دلیل تغییراتی که در جشنواره صورت گرفت این اجرا در اولین روز از جشنواره و ۲۴ دیماه برگزار شد از همین‌رو مشکلاتی را برای مخاطبان ایجاد کرد.

محسن آقایی (نی‌انبان) مهدی گلستان (دمدم) علیرضا فرحی (ضرب و تمپو)، سهند امامزاده‌ای (دایره)، سیاوش مهیمنیان آزاد (تمپو)، امیرحسین ماهینی (عود) فرهاد گلگون (دمام) نوازندگان این گروه هستند. همچنین گروهی از خانواده‌های سیاه‌پوستانی که از قرن‌ها پیش به بوشهر آمده بودند این گروه را همراهی می‌کردند.

photo_2017-01-14_06-46-46

دومین برنامه این سالن نیز در ساعت ۲۱:۳۰ اجرای پیام عزیزی با گروه «با قدرسیان» بود.

فردین لاهورپور (نوازنده نی)، مرتضی صنایعی (نوازنده نی)، حسن مکانیکی (نوازنده نی)، حسین قاسم‌زاده (نوازنده نی و سنتور)، صابر نظرگاهی (نوازنده تار)، امین گلستانی (نوازنده عود)، بهروز قهاری (نوازنده دف)، امین دادوری (نوازنده دف)، سیاوش عبدی (نوازنده دف) و علیرضا مصدقی (نوازنده سازهای کوبه‌ای) این خواننده کردزبان را همراهی می کنند.

پیام عزیزی  نه تنها موسیقی کردی را اجرا می‌کند بلکه بسیاری از مخاطبان موسیقی او رابا اجرای قطعات پاپ می‌شناسند.

photo_2017-01-14_06-48-11

کد خبر : ۴۴۷۶۰۸