خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد مطرح کرد؛

اعتدال و رعایت توازن با عدالت جنسیتی ممکن است

صالحی امیر معتقد است نمی توان از ایجاد فرصت و توانمندسازی برای حذف مظاهر نابرابری حرف زد و به توانمندسازی زنان نیندیشید.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، رضا صالحی امیری در اختتامیه نخستین جشنواره زن، خانواده و رسانه گفت: معنای توسعه جز با پیوند به توسعه انسانی و بهبود کیفیت زندگی پایدار نمی‌شود و زنان حامل توسعه پایدار انسانی در جامعه هستند.

وی با بیان اینکه اعتدال و رعایت توازن در جامعه با عدالت جنسیتی محقق می‌شود ، افزود: نمی‌توانیم به این مساله بپردازیم اما به توانمندسازی زنان نپردازیم همچنین نمی‌توان از تغییر و اصلاح و رسیدن به فرهنگ مدارا صحبت کنیم و بر اولین آموزگاران یعنی زنان تاکید نکنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار  کرد: تغییر کیفیت زندگی از زنان شروع می‌شود و توسط مادران تحقق می‌یابد و نمی‌شود اقتدار ملی را بدون توجه به نقش زنان و مادران تقویت کرد.

وی با بیان اینکه زنان سردمدار زیست فرهنگی در خانواده هستند توضیح داد: اگر به دنبال اصلاح فرهنگی و اخلاقی جامعه هستیم جز به مدد زیست فرهنگی این امر محقق نمی‌شود و تغییر در جامعه از تغییر در خانواده به وجود می‌آید.

وی تاکید کرد: توانمندسازی زنان باید به گونه‌ای صورت بگیرد که آنها بتوانند از ظرفیت‌های به وجود آمده به خوبی استفاده کنند.

کد خبر : ۴۴۷۷۱۳