خبرگزاری کار ایران

مخالفان هاشمی ناجوانمردانه هر سنگی داشتند به او و خانواده‌اش انداختند

مراسم یادبود مرحوم علی شریعتمداری عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تحت تاثیر درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم یادبود علی شریعتمداری (عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی) عصر امروز شنبه ۲۵ دی ماه در مسجد نور تهران برگزار شد.

حداد عادل طی سخنانی در این مراسم با اشاره به سابقه آشنایی خود با  مرحوم شریعتمداری گفت: من وظیفه داشتم در مراسم ایشان حضور پیدا کنم و امروز هم از دفتر مقام معظم رهبری با من تماس گرفتند و به بنده ماموریت دادند تا در این مراسم حاضر شوم.

 وی ادامه داد: مرحوم شریعتمداری دو جنبه سیاسی  و علمی داشت و در هر دو بخش رضایت خدا را می‌خواست. وی از  زمان ملی شدن صنعت نفت  به نهضت مردم ایران پیوست و از سال ۴۲ با نهضت حضرت امام همراه شد زیرا کمال سیاست خود را در انقلاب اسلامی می‌دید و انقلاب اسلامی را یک راه مهم می‌دانست برای اینکه همه اهداف و دست‌آوردهای مردم مسلمان ایران می‌دانست.

 حداد عادل افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی ایشان جز ستاد فرهنگی انقلاب بود و مامور تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی شدند و بعدهم که این ستاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی تبدیل شد؛ تمام تلاش خود را کرد و خدمت کرد.

 وی ادامه داد: ایشان به تفکر اهمیت می‌داد و معتقد بود باید نسل آینده باشد و نگاهش به اسلام یک نگاه عقلانی بود و معتقد بود تعلیم و تربیت یک تخصص است و باید به دست متخصصان سپرده شود.

حجت‌الاسلام احمد احمدی (عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی) نیز طی سخنانی با اشاره به آشنایی خود با مرحوم شریعتمداری گفت: دی ماه سال ۶۰ من با شریعتمداری و حبیبی آشنا شدم و تا امروز این آشنایی ادامه داشت. شریعتداری استاد تعلیم و تربیت بود.

احمدی با اشاره به اینکه این روزها ما شاهد رفتن شخصیت‌های مهمی هستیم؛ به درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی  اشاره کرد و افزود: من با آقای هاشمی محشور  بودم و هر دو ماه یک بار ایشان را  می‌دیدم. هاشمی فردی بود که در خطابه و منبرهایش به خاطر مردم اشکهایش جاری می‌شد.

وی هاشمی را برتر از امیرکبیر دانست و افزود: امیر کبیر دوسال حکومت کرد و فقط طرح داشت اما هیچکدام را نتوانست اجرایی کند اما آقای هاشمی هم طرح داشت و هم اجرا کرد و هر جا امروز در کشور سازندگی وجود دارد نشانی از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز وجود دارد.

 وی با انتقاد از رفتارهایی که در زمان حیات آیت‌الله هاشمی با وی شد؛ گفت: گاهی این اواخر کم لطفی می‌شد و هرکسی  از مخالفان وی هر سنگی داشت به هاشمی و خانواده هاشمی پرت می‌کرد و من به او می‌گفتم  چرا جواب مخالفان را نمی‌دهی و او می‌گفت برای حفظ انقلاب باید سکوت کنیم و بهانه دست دشمن و بیگانگان ندهیم.

در این مراسم جمع زیادی از شخصیت‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و هنری، اساتید دانشگاه، مدیران لشگری و کشوری حضور داشتند.

کد خبر : ۴۴۷۹۲۳