خبرگزاری کار ایران

جشنواره موسیقی فجر-تالار وحدت؛

رستاک تمام ایران را با موسیقی به تالار وحدت آورد

ارکستر سمفونیک تهران دومین شب از سی و دومین جشنواره موسیقی فجر را در تالار وحدت آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دومین شب از سی و دومین جشنواره موسیقی فجر با اجرای ارکستر سمفونیک تهران و گروه رستاک در تالار وحدت برگزار شد.

در اولین اجرا و از ساعت 18:30 ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی و کنسرت مایستری مازیار ظهیر‌الدینی روی صحنه رفت.

ارکستر سمفونیک تهران در دو بخش قطعاتی از موسیقی کلاسیک را که در طول سال کمتر شنیده شده بود را اجرا کرد.

اجراهای امشب ارکستر سمفونیک با استقبال مخاطبان روبرو شد و در پایان بدلیل تشویق‌های بسیار حضار یک قطعه "بیز" دوباره تکرار شد.

در ادامه نیز گروه «رستاک» به سرپرستی سیامک سپهری در ساعت 21:30 روی صحنه رفت.

گروه رستاک  که پس از مدت‌ها چندی پیش برای اجرای "میان خورشیدهای همیشه" در برج میلاد تهران به مدت ٣ شب روی صحنه رفته بود در تالار وحدت تحت جشنواره موسیقی فجر آخرین اجرای یکشنبه را رقم زد .

گروه رستاک که اکنون بیش از ٢ دهه از فعالیتش میگذرد در ابتدا توسط سیامک سپهری تشکیل شد و برادران مرادی خوانندگان آن بودند ، تازه ترین اثرش میان خورشید های همیشه است که امسال توسط پخش هنر اول به تولید رسیده است .

کنسرت گروه رستاک با اجرای قطعه ای ازمنطقه هرمزگان آغاز شد و پس از آن با حضور علیرضا میر آقا به عنوان نوازنده مهمان ترومپت قطعه ای از ناحیه کرمان اجرا شد که در آن صدای ترومپت به عنوان همتای غربی ساز سرنا به گوش میرسد . در ابتدای قطعه بعدی با شنیدن صدای نی انبان نوبت به موسیقی بوشهر رسید ، اما جای نوازنده مهمان گروه رستاک یعنی محسن شریفیان نوازنده بی نظیر نی انبان و سرپرست گروه لیان بوشهر خالی بود ، تکنوازی و گروه نوازی های هماهنگ و ظریف دف که توسط یاور احمدی در میان و ابتدای قطعات کردی انجام میشد با استقبال بسیاری مواجه شد و در نهایت با نواختن ملودی آشنا بارون بارون توسط سرنا و دهل همخوانی حضار آغاز شد و پس از آن با حضور خواننده محلی گیلکی ، ناصر وحدتی در کنار گروه رستاک قطعه رعنا نیز خوانده شد و در نهایت با حضور وحید اسدالهی نوازنده ناقارا و پسرانش محمداسد اللهی نوازنده گارمان و رضا اسداللهی نوازنده ناقارا در کنار دو نوازی و سوال جواب این پدر و پسر قطعه آذری خاتمه دهنده برنامه بود .

از نقاط ضعف این برنامه میتوان به ناهماهنگی نورپرداز در زمان تکنوازی ها ، و صدابرداری ضعیفی که تا میان برنامه ادامه داشت اشاره کرد ، این مسایل باعث شد تا آنچنان که باید زیبایی های این اجرا دیده نشود .

به طور کلی این کنسرت نسبت به اجرای دو هفته پیش این گروه آنقدر ضعیف بود که در میان برنامه تماشگر متوجه این موضوع می شد به طوریکه علاوه بر ضعف های فنی خود نوازندگان به طور مشخص از تمام توانایی خود استفاده نکردند و فقط نگار اعزازی بود که با حرکات از پیش تمرین شده دف و سازهای ضربی به دنبال اجرای همیشگی خود بود و همین باعث شد که وی تنها نقطه مثبت اجرای دیشب باشد.

photo_2017-01-15_01-16-14

کد خبر : ۴۴۷۹۸۲