خبرگزاری کار ایران

یازدهمین جشنواره شعر فجر فراخوان داد

asdasd
کد خبر : ۴۴۸۰۸۱

یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر ضمن رونمایی از پوستر این دوره، فراخوان دریافت آثار خود را نیز منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، در حالی که آثار منتشر شده سه بخش شعر بزرگسال، شعر کودک و نوجوان و درباره شعر در سال 94 از طریق دبیرخانه یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر احصاء و مورد بررسی و داوری قرار می‌گیرد، دبیرخانه این جشنواره با انتشار فراخوانی از پدیدآورندگان و ناشران خواست تا آثار منتشرشده دارای مجوز وزارت ارشاد را تا 15 بهمن در اختیار این دبیرخانه قرار دهند.

متن کامل فراخوان دبیرخانه یازدهمین جشنواره شعر فجر بدین شرح است:

«جشنواره بین‌المللی شعر فجر با آرمان بالندگی گونه‌های شعر امروز از سال 1385 هر ساله میزبان کاروان شعر پارسی بوده است و به یاری‌ خدا یازدهمین دوره این جشنواره نیز در روزهای انتهایی سال 1395 برگزار خواهد شد.

در این دوره آثاری که در سال 1394 به زبان فارسی و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده‌ باشد در گروه‌های زیر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد:

شعر بزرگسال

شعر کودک و نوجوان

درباره شعر

برگزیدگان جشنواره، اسفند امسال در آیین اختتامیه که همزمان با پایتختی فرهنگی مشهد مقدس در جهان اسلام، در جوار حرم ثامن‌الحجج علیه‌السلام برگزار می‌شود، معرفی خواهند شد و به این برگزیدگان، علاوه بر جایزه نقدی، لوح یادبود و نشان جشنواره بین‌المللی شعر فجر اهدا خواهد شد.

چه کتاب‌هایی می‌توانند در این جایزه شرکت کنند؟

کتاب‌هایی که با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران، برای اولین بار در سال 1394 در داخل کشور به چاپ رسیده و در یکی از سه گروه ادبی بالا قرار بگیرند.

نکات مهم

آثار باید تالیفی و به زبان فارسی باشد.

مجموعه شعر باید به صورت مستقل منتشر شده باشد. مجموعه‌های مشترک و گزیده آثار داوری نمی‌شوند.

آثاری که در سال‌های قبل با عنوانی دیگر یا توسط ناشری دیگر به چاپ رسیده یا به صورت گزیده آثار قبلی باشد، داوری نمی‌شود.

دبیرخانه تنها در مورد آثار رسیده به دبیرخانه جایزه مسئولیت دارد.

مهلت و شیوه ارسال اثر

آخرین مهلت ارسال اثر به دبیرخانه، تاریخ  15 بهمن 95 است. شاعران و پژوهشگران می‌توانند یک نسخه از آثار خود را به نشانی زیر ارسال کنند: تهران، خیابان کریم‌خان‌زند، خیابان سنایی، کوچه شهید اعرابی (5)، پلاک 6، بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان؛ دبیرخانه یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر.

علاقه‌مندان، ناشران و مؤلفان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایتِ رسمی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان به نشانی http://www.adabiatirani.com یا کانال ادبیات ایرانی به نشانی @adabiatirani مراجعه کنند یا با دبیرخانه تماس بگیرند.

تلفن: 88300824-021 (داخلی 304)

رایانامه: Info@adabiatirani.com»

امروز، همزمان با انتشار فراخوان یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، پوستر این جشنواره نیز رونمایی شد. پوستر جشنواره یازدهم شعر فجر دربرگیرنده نشان اصلی آن، یعنی شعله و سرو است.

مراسم پایانی یازدهمین جشنواره شعر فجر با دبیری محمدکاظم کاظمی، اسفند 95 در شهر مقدس مشهد برگزار می‌شود. این جشنواره همانند سال‌های گذشته، با برگزاری محافل شعرخوانی در چند شهر ایران به استقبال اختتامیه و اعلام برندگان خواهد رفت.

امسال برای نخستین بار، جشنواره شعر فجر در بخش ویژه افغانستان به بررسی آثار شعری این کشور طی یک دهه گذشته می‌نشیند و نفرات برگزیده این بخش را در آیین اختتامیه معرفی می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز