خبرگزاری کار ایران

در نشست مطبوعاتی رونمایی از آلبوم حامد همایون مطرح شد؛

در این مملکت؛ تهیه‌کننده، شکارچی و دلال زیاد داریم/اگر "حامد" بخواهد از برند "همایون" استفاده کند باید رضایتم را جلب کند+فیلم اجرا و عکس‌ها

asdasd
کد خبر : ۴۴۸۱۳۳

به مناسبت هفته سرطان که از یکم تا هفتم بهمن‌ماه آغاز می‌شود؛ روز چهارم بهمن در برج میلاد در ساعت 7 و 10 شب دو سانس اجرا داریم که بلیت‌فروشی آن از امروز ساعت 3 بعدازظهر از طریق سایت .ir3670 آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری رونمایی از آلبوم دوباره عشق با صدای حامد همایون در تالار ایوان شمس با حضور محسن رجب‌پور تهیه‌کننده آلبوم و مدیر کمپانی ترانه شرقی، حامد همایون خواننده و آهنگساز، سامان امامی آهنگساز و تنظیم‌کننده و کامکار مدیر روابط عمومی موسسه محک برگزار شد.

در ابتدای این مراسم کامکار مدیر روابط عمومی موسسه محک با ارائه اطلاعاتی درباره این موسسه اظهار کرد: 25 دی ماه همزمان با سالگرد موسسه محک کنسرتی توسط گروه کامکارها و با حمایت کمپانی ترانه شرقی در حمایت از این موسسه برگزار شد. خوشحالم که اولین حضور حامد همایون نیز در بازار خیریه محک همراه با اجرای کنسرتی از سوی حامد همایون بود.

او با بیان اینکه هنوز هستند افرادی که در اوج و هیاهوی موفقیت عشق و هم‌نوع را فراموش نکرده‌اند؛ گفت: با تشکر از همه خبرنگاران که هر اتفاقی در جامعه رقم می‌خورد بدون حضور آنان ادامه پیدا نمی‌کند.

در ادامه محسن رجب‌پور با بیان اینکه شروع فعالیت‌های استعدادیابی موسیقی ایران با حامد همایون آغاز شده؛ گفت: تلاش می‌کنیم تا مانند گذشته رابطه خوبی با اصحاب رسانه داشته باشیم از همین رو این نشست خبری تشکیل شد.

او با بیان اینکه بالغ بر 25 سال است به شغل تهیه‌کنندگی آثار موسیقی مشغول هستم؛ گفت: اگر قرار بود در طول این 25 سال سودی از این کار ببرم برده‌ام و این اتفاق در گذشته رخ داده است. در حال حاضر حدود 4، 5 سال است که احساس کردم در موسیقی به یک تکرار رسیده‌ایم و گوش شنیداری جامعه افت کرده است. با توجه به دگرگونی‌هایی که در جامعه ما رخ داده است و اتفاقاتی از قبیل تحمیل جنگ و رفتن گوش شنیداری به سمت حماسه و پایان جنگ و رفتن به سمت توسعه اقتصادی و عدم توجه به بخش فرهنگ و هنر باعث شده مردم ناخواسته به سمتی بروند که صدای او در جامعه نشنوند و با آنچه که در کشورهای توسعه یافته شنیده می‌شود فاصله بگیریم.

مدیر کمپانی ترانه شرقی با بیان اینکه در جامعه مدرن باید خیلی خوب باشی تا مردم تو را بشنوند؛ گفت: در جوامع پیشرفته توجه به موسیقی جدی خیلی بیشتر از جوامع در حال توسعه است ما پس از بررسی و تحقیق گوش شنیداری ایرانیان در 50 سال گذشته به این نتیجه رسیدیم که مجموعه‌ای راه‌اندازی کنیم تا استعدادهای موسیقیایی را کشف کرده و به جامعه معرفی کنیم. در نیمه این راه حامد همایون توسط سامان امامی به ما معرفی شد.

او ادامه داد: کسانی که از طریق کمپانی ترانه شرقی به جامعه موسیقی ایران معرفی می‌شوند افراد تازه‌کار و نا آشنا به موسیقی نیستند و قرار نیست ما به آنها موسیقی بیاموزیم بلکه افرادی هستند که با موسیقی آشنا بوده و این پتانسیل در آنها وجود دارد که می‌توانند خلاء گوش شنیداری جامعه را با هنرشان کامل کنند.

او با اشاره به معرفی حامد همایون به موسسه ترانه شرقی گفت: بعد از بررسی‌هایی که در صدای او انجام شد به این نتیجه رسیدیم که حامد همایون می‌تواند با صدایش نشاط و شادی را به جامعه تزریق کند و ما فرمول تزریق نشاط و شادی در جامعه را با صدای حامد همایون بررسی کردیم. متاسفانه ما در جامعه با بم زیاد مواجه هستیم و ترانه‌سراهای ما اشعار غم‌انگیز بسیاری را می‌سرایند.

رجب‌پور با تاکید بر اینکه جامعه ما نیاز به نشاط و شادی دارد؛ گفت: معتقدم در جامعه‌ای که پنجاه میلیون از جمعیت  هشتاد میلیونی آن جوان هستند؛ غم معنایی ندارد. از همین رو تصمیم گرفتیم قبل از نوروز 95 چهار قطعه از حامد همایون را برای بررسی بازار در این حوزه منتشر کنیم. پس از گذشت چند ماه و بررسی نگرشمان متوجه شدیم که روند خوبی را در پیش داریم.

او با بیان اینکه فعالیت رسمی همایون از ابتدای سال 96 آغاز شد؛ تصریح کرد: استعداد فوق‌العاده همایون و لطف مردم باعث شد تا حامد همایون در کمتر از شش ماه به استانداردی که ما می‌خواستیم برسد. همچنین اتمام بلیتهای حامد همایون در جشنواره موسیقی فجر نشان داد برنامه‌ریزی ما درست بوده است.

او با اشاره به ترانه‌های سهیل حسینی اضافه کرد: سهیل حسینی قلم متفاوتی دارد و ما به اهدافمان نزدیک‌تر کرد. او با بیان جدیدی از واژه‌های شاهنامه گونه‌ای از ترانه‌های موسیقی پاپ را در جامعه ما رواج می‌دهد که در عمق کلام ایران کهن را دارد و در نگاه گوش جامعه را به یک اتفاق جدید سوق می‌دهد. سامان امامی نیز با استفاده از سازهای ایرانی و تنظیم مدرن در رسیدن ما به این هدف بسیار موثر بود

رجب‌پور افزود: در اولین روزی که حامد همایون را دیدم او با تعجب ما را نگاه می‌کرد و وقتی به او گفتم که او را به این موفقیت می‌رسانیم او با چشمان بهت‌زده ما را می‌نگریست اما تا امروز با هم همراه هستیم و این موفقیت حاصل شده و مطمئناً ادامه خواهد داشت.

او با بیان اینکه هدف امروز من رسیدن به یک موسیقی سلامت در جامعه است؛ گفت: از تمام کسانی که موسیقی ما را از طریق سایت‌ها به طور غیرمجاز دانلود کرده‌اند توقعم این است که حتماً یک سی‌دی از آثار حامد همایون را بخرند.

رجب‌پور تاکید کرد: رمز موفقیت وسلامت در زندگی خانوادگی‌ام این است که 10 درصد درآمدم را به امور خیریه اختصاص داده‌ام. زمانی که با محک آشنا شدم هیچ کاری از دستم برنمی‌آمد جز اینکه از طریق هنر که در تمام دنیا پیشانی رفتارهای مثبت اجتماعی است به این موسسه کمک کنم.

او با بیان اینکه هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهم خوانندگان که با کمپانی ترانه شرقی همکاری می‌کنند بدون ارکستر جایی کنسرت بدهند؛ گفت: یکبار این اتفاق در محک افتاد و هنگامی که از من خواستند تا حامد در آنجا اجرا داشته باشد بی‌درنگ موافقت کردم و امروزهمه تهرانی‌ها را دعوت می‌کنم در بازارچه محک شرکت کنند چراکه این بازارچه با وجود اینکه شادی را به مردم تزریق می‌کند و آنها را به شاد بودن ترغیب می‌کند به موسسه محک نیز یاری می‌رساند.

مدیر کمپانی ترانه شرقی تاکید کرد: تصمیم گرفتم 10 درصد از درآمدم را پیشاپیش به این خیریه اهدا کنم و همچنین همین جا چک کل مبلغی را که انجمن موسیقی ایران برای اجرای اولین کنسرت حامد همایون در جشنواره موسیقی فجر به ما داده است را اهدا می‌کنیم. البته هیچکدام از این موارد ذره‌ای از رفتارهای خیرخواهانه مردم ایران زمین را نشان نمی‌دهد اما این را تاکید می‌کنم که این 10 درصد در جایی دیگر به ما برگشت داده خواهد شد.

رجب‌پور گفت: اتفاق مهم دیگری که امروز رخ می‌دهد این است که امروز به آرزویم رسیدم و برای خبرنگاران یک اجرای اختصاصی برگزار می‌کنیم و همه قطعاتی که قرار است در جشنواره اجرا کنیم امروز برای اصحاب رسانه برگزار می‌کنیم.

او با اشاره به همکاری گروه کمپانی ترانه شرقی با گروه آریان گفت: گروه آریان 15 سال در ایران فعالیت کرد و تا زمانی که علی پهلوان از ایران نرفته بود؛ در اوج بودند و ما همیشه تلاش می‌کنیم با ترفندهای مختلف هنرمندان خود را در صدر قرار دهیم.

او ادامه داد: امروز با تجربه‌تر شدیم و قطعاً فقط در حوزه موسیقی پاپ هنرمند معرفی نمی‌کنیم بلکه همین جا مژده می‌دهم که تا پایان سال 96 یک استعداد فوق‌العاده در زمینه موسیقی ایرانی نیز معرفی خواهیم کرد همچنین در حوزه موسیقی تلفیقی نیز هنرمندانی را معرفی خواهیم کرد.

او درباره برخی شایعات مبنی براینکه رجب‌پور با هنرمندان با بی‌انصافی برخورد کرده و آنها را استثمار می‌کند؛ گفت: من تاجر خوبی هستم و در این شغل نیز به بخش تجاری آن اهمیت می‌دهد. ما کارمان تجارت است و محصولی که ارائه می‌دهیم فرهنگی و هنری است. من تهیه‌کننده موسیقی هستم و قبل از اینکه به موسیقی فکر کنم به تجارت آن اهمیت می‌دهم.

او با اشاره به قرارداد کمپانی ترانه شرقی با حامد همایون گفت: قرارداد ما با سیدحامد محمودزاده با نام مستعار حاحمد همایون از 95/6/1 به مدت 10 سال است. سیدحامد محمودزاده فردی بود که با قالبی که از بچگی با آن شکل گرفته بود پیش من آمد و ما نام مستعار همایون را برای او انتخاب کردیم. من مواد اولیه خامی را با عنوان حامد محمودزاده به برند همایون تبدیل کردم این برند متعلق به کمپانی ترانه شرقی است و قطعاً اگر همایون بخواهد از اسم همایون استفاده کند باید رضایت من و کمپانی ترانه شرقی را جلب کند. من اگر یک برند غذایی داشته باشم کسی نمی‌گوید خیارشور را استثمار کرده‌ام اما اگر یک برند فرهنگی داشته باشم کلی حاشیه برای آن ایجاد می‌شود.

او با بیان اینکه در سال 80 به نوازنده گیتار در کشور ما 50 هزار تومان دستمزد می‌دادند؛ گفت: من همان سال 5 برابر آن را به نوازنده پرداخت می‌کردم. اگر مال کسی را خورده بودم سامان امامی تا امروز با من همکاری نمی‌کرد هیچکس درآمد سال گذشته حامد همایون را با قبل از آشنایی با ما مقایسه نمی‌کند. کار من برندسازی است چراکه نگاهم محلی و ایرانی نیست و در این باره با کسی تعارف ندارم و در قراردادهایم بسیار سخت رفتار می‌کنم و به تمام کسانی که با من کار کردند تا زمانی که با من قرارداد داشتند احترام گذاشتم چراکه به حقوق خودم واقفم و پول کسی را نخورده‌ام.

او با بیان اینکه حامد همایون از 30 دی ماه تا پایان سال 30 روز فرصت برای اجرای برنامه دارد؛ گفت: در ظرف مدت این 30 روز به اندازه 15 سال درآمد دارد. ما در این مملکت تهیه‌کننده شکارچی و دلال زیاد داریم.

او افزود: شکارچی کسی است که وقتی کار یک هنرمند می‌گیرد با پرداخت مبالغ بیشتر با او قرارداد می‌بندد. دلال هم کسی است که جامعه را رصد می‌کند و هنرمندان موفق را می‌دزدند اما تهیه‌کننده کسی است که با فکر کار می‌کند و برنامه‌ریزی دارد.

مدیر کمپانی ترانه شرقی با بیان اینکه قرار است سال آینده فردی را با عنوان امیررضا در عرصه موسیقی ایرانی وارد کنیم؛ گفت: اگر این فرد اکنون از این در وارد شود شما او را نمی‌شناسید. درآمد امروز این فرد یک میلیون و چهارصد هزار تومان است از امروز تا زمانی که او را به بازار موسیقی معرفی کنیم باید 500 میلیون تومان هزینه کنیم. من تا زمانی که با هنرمندم احساس صمیمیت داشته باشم؛ نمی‌گذارم زمین بخورد و این را بدانیم همه امور هنری حامد همایون متعلق به کمپانی ترانه شرقی است و بابت همه آنها درصد می‌گیرد و این را بدانید که هنوز آنها به درآمد نرسیده‌اند و ما به آنها پول تزریق می‌کنیم.

او در پایان گفت: بعد از نوروز سال 96 تور کنسرت‌های ما در کشور انگلستان، هلند، آلمان، سوئد و اتریش برگزار می‌شود.

در ادامه حامد همایون با بیان اینکه برایم بسی افتخار است که پیام‌آور شادی و نشاط در جامعه هستم؛ گفت: سپاس خدا را که از روزی که شروع کردم تا الان برای من مانند یک رویا گذشته است. رفاقت چندین ساله من با سهیل حسینی در شیراز ادامه داشت تا روزی که به‌طور اتفاقی با سامان امامی آشنا شدم. سامان از من خواست تا با او همکاری کنم و از آن روز تمام علایقم را در شیراز گذاشتم و به همراه سهیل به تهران آمدیم و تصمیم گرفتیم کاری با سبک و سیاق جدید ارائه دهیم.

او با بیان اینکه افتخار می‌کنم خواننده کمپانی ترانه شرقی هستم؛ گفت: در این کمپانی همه چیز در سر جای خودش است. روزی که من با آقای رجب‌پور دیدار داشتم او پنج صفحه که با خودکار سبز نوشته بود را جلوی من گذاشت و گفت این نسخه توست و تو می‌توانی که از عهده آن برآیی.

او ادامه داد: متشکرم که آقای رجب‌پور در تمام این مدت در کنار من است و به من از لحاظ تکنیکی و عاطفی کمک بزرگی کرده است. حامد همایون یک نفر نیست بلکه شامل مجموعه‌ای از افرادی است که شبانه‌روز تلاش می‌کنند.

این خواننده تصریح کرد: ماموریتی که از طرف کمپانی ترانه شرقی به من داده شده ایجاد موج مثبت در جامعه است و با توجه به این مسئله ترانه‌ها نوشته شده و موسیقی آماده و تنظیم شده.

در ادامه سامان امامی اظهار کرد: روزی که با حامد همایون آشنا شدم ایمان داشتم که او قطعاًٌ می‌تواند به یک خواننده محبوب در جامعه تبدیل شود اما این موضوع بدون وجود یک مدیر که بتواند این مجموعه را هدایت کند امکانپذیر نبود.

او ادامه داد: در ایران همه فکر می‌کنند کسی که شش دانگ و بلند بخواند یعنی خواننده خوب اما دیدگاه رجب‌پور با این تفکر متفاوت است.

او ادامه داد: ما با آقای رجب‌پور دیدار داشتیم و او با حامد همایون صحبت کرد و به او گفت که تصمیمش را بگیرد و تا دو هفته دیگر به او خبر بدهد. بعد از آن جلسه من دو روز حامد را ندیدم اما پس از آن او را با روحیه و انرژی دیگری مشاهده کردم که تا به امروز ادامه داشته.

او در پایان گفت: خوشحالم که حامد همایون نه تنها سفیر مبارزه با سرطان است بلکه سفیر انرژی و خوشحالی برای مردم ایران است.

در ادامه نیز سهیل حسینی با بیان اینکه مردم جامعه ما به شدت نیازمند شادی و نشاط هستند؛ گفت: همانقدر که مردم به شادی نیازمندند به سختی می‌توان آنها را شاد کرد. اما همه چیز آنقدر خوب بود و ما می‌توانیم که امروز تاثیر آن را در جامعه ببینیم. امیدوارم مردم ما همیشه شاد و خوشحال باشند.

حجم ویدیو: ۴.۹۲M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۵۸ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز