خبرگزاری کار ایران

به رهبری فریدون شهبازیان؛

ارکستر ملی ایران متولد شد

asdasd
کد خبر : ۴۴۸۶۸۳

در چهارمین شب سی و دومین جشنواره موسیقی فجر ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان اولین اجرای خود را روی صحنه برد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این اجرا با حضور رضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی جنتی، علی مرادخانی معاون امور هنری، حجت‌الله ایوبی، علی‌اکبر صفی‌پور، شهین‌دخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری و فرزاد طالبی در تالار وحدت اجرا شد.

فریدون شهبازیان رهبر ارکستر ملی با بیان اینکه به وزیر ارشاد تولد ارکسترملی را تبریک می‌گویم، اظهارکرد: ارکستر ملی ایران با هدف موسیقی ارکسترال و موسیقی اصیل ایران تشکیل شده است.

او ادامه داد: دل‌مشغولی من این است که اجرای بسیار خوب و ارزشمندی از موسیقی ایران که مصنفین آن موسیقی‌دانان کشورمان هستند را اجرا کنیم، همچنین اجرای موسیقی سایر ملل و روز دنیا که امیدوارم این آرزو محقق شود.

رهبر ارکستر ملی در ادامه با یادی از فرهاد فخرالدینی گفت: یاد می‌کنم از استاد فرهاد فخرالدینی که پیشکسوت ما هستند و رهبری ارکستر موسیقی ملی ایران را برعهده داشتند.

شهبازیان تاکید کرد: اگر آقای وزیر از ما حمایت کنند دل‌مان می‌خواهد موسیقی کشورمان در جهان شنیده شود و امیدوارم بتوانیم موسیقی ارکسترال ایران را به دنیا معرفی کنیم.

او ادامه داد: ما از مبانی و سبک‌های مختلف موسیقی جهان استفاده می‌کنیم و با موسیقی ایرانی می‌آمیزیم.

رهبر ارکستر ملی افزود: آرزو دارم مردم ایران به‌خصوص کسانی که در شهرستان‌های ایران زندگی می‌کنند و با موسیقی غریبه هستند آشنا کنیم.

شهبازیان با تاکید براینکه موسیقی ما جایگاه بسیار بالایی دارد، گفت: موسیقی مقامی ایران هیچ جای دنیا مگر در بخش‌هایی از اروپای شرقی وجود ندارد.

او در پایان بار دیگر از وزیر ارشاد، مرادخانی معاون امور هنری و صفی پور مدیرعامل بنیاد رودکی خواست تا از موسیقی حمایت کنند و گفت ما نیز قدردان آنها خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز