خبرگزاری کار ایران

چهارمین شب سی و دومین جشنواره موسیقی فجر در تالار رودکی؛

شب بیادماندنی برای کردستان/روایتی از فولکوریک‌های ارمنی+عکس

asdasd
کد خبر : ۴۴۸۷۵۱

در چهارمین شب از جشنواره یک اجرا از بخش بین‌الملل و موسیقی کردستان در تالار رودکی نواخته شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در چهارمین شب از سی و دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در تالار رودکی دو اجرا روی صحنه رفت.

در اجرای اول و در ساعت 18:30 گروه آزاد از کشور ارمنستان روی صحنه رفت.

گروه «آزاد» توسط نوازندگان امانوئل هونیسیان و آرتم خاچاطور (آرتیوم خاچاطریان) تاسیس شد. هدف اصلی این گروه ارائه موسیقی سنتی امنی اصلاح شده اما به شیوه سنتی به تمام جهان بود.

گروه آزاد به خاطر داشتن سهم فراوان در حفظ و گسترش موسیقی فولکلوریک ارمنی در سراسر جهان، جوایز متعددی را از جوامع ملی و بین‌المللی ارمنی دریافت کردند.

امانوئل هونیسیان نوازنده دودوک، آرتیوم خاچاطریان نوازنده تار، واردان باقداسیان نوازنده کمانچه، آرام نیکقوسیان نوازنده بربت، تیگران هونیسیان نوازنده دهل و کارین هونیسیان نوازنده قانون این ارکستر را همراهی می‌کردند.

قرار بود گروه تریو شوسان از کشور فرانسه نیز در شب گذشته و در ساعت 18:30 در همین سالن روی صحنه برود که به علت عدم اخذ ویزا نتوانستند در این جشنواره حضور پیدا کنند.

در اجرای دوم در این تالار نیز ارکستر فیلارمونیک کردستان به رهبری مهدی احمدی، سرپرستی ایرج کاکی و خوانندگی داریوش گودرزی و هاناکامکار (همخوان) روی صحنه رفت.

مهدی احمدی رهبر ارکستر فیلارمونیک کردستان با اینکه کردستان گرامی را حسابی تشویق کنید، گفت: سیدمهدی فرشادان نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی با آقای صالحی‌امیری درباره ارکستر فیلارمونیک کردستان گفتگوهای انجام داده است و براساس این گفتگوها آقای وزیر با مساعدت‌هایی برای این ارکستر موافقت کردند.

او افزود: همچنین عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان 100 میلیون تومان به ارکستر فیلارمونیک کردستان کمک مالی کردند.

در ادامه نیز حمیدرضا اردلان در سخنان کوتاهی گفت: وزارت ارشاد باید به ارکستر فیلارمونیک تهران توجه بیشتری داشته باشد این ارکستر با همت جوانان کردستان و استاندار این استان به این جایگاه رسیده است.

او با تاکید براینکه باید به ارکستر فیلارمونیک بیش از پیش توجه شود، خاطرنشان کرد: این ارکستر اجراهای متعددی در استان کرمانشاه داشته و در جشنواره سال گذشته نیز در همین سالن رودکی روی صحنه رفته است با اینکه باید سالن بزرگتری در اختیار این ارکستر قرار می‌گرفت اما با این حال مردم کردستان بازهم به دلیل اینکه این ارکستر می‌تواند اجرا داشته باشد خدارا شکر می‌کنند.

اردلان تاکید کرد: اهالی کردستان موزیسین هستند و موسیقی را به خوبی می‌شناسند من نیز از آقای مرادخانی درخواست می‌کنم برای این ارکستر بودجه خاصی را در نظر بگیرند.

مهدی احمدی آخرین قطعه‌ را به استاد یوسف زمانی تقدیم کرد.

 ارسلان کامکار نیز در پایان این اجرا اشکهای شوق از چشمانش جاری شد و مهدی احمدی گفت: من اشکهای استاد را ارج می‌نهم.

در این مراسم علی مرادخانی (معاون امور هنری وزارت ارشاد)، بهرام جمالی (مدیرعامل انجمن موسیقی)، عبدالمحمد زاهدی (استاندار کردستان)، سیدمهدی فرشادان (نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی) فرزاد طالبی (مدیر کل دفتر موسیقی) حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز