خبرگزاری کار ایران

چهارمین شب سی و دومین جشنواره موسیقی فجر در نیاوران؛

صدای سازهای ایرانی طنین‌انداز شد

asdasd
کد خبر : ۴۴۸۷۶۸

موسیقی ایرانی در فرهنگسرای نیاوران در چهارمین شب از جشنواره موسیقی فجر طنین‌انداز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در چهارمین شب از سی و دومین جشنواره موسیقی فجر دو گروه «آن» و «لوتوس» در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفتند.

 گروه «آن» از ساعت 18:30 در این سالن روی صحنه رفت.

گروه موسیقی سنتی«آن»  نوازندگان گروه موسیقی «شیدا»‌ هستند که پس از محمدرضا لطفی این گروه تشکیل دادند.

در بخش اول سپیده مشکی (سه‌تار نواز)، سینا خشک بیجاری (نوازنده تنبک) و هوشمند عبادی (نوازنده نی) روی صحنه مجتبی عسگری را همراهی می‌کردند. در این بخش یک قطعه بی‌کلام، قطعه «نشان اهل عاشقی» با شعری از حافظ، نسیم سحر بر چمن گذر کن را اجرا کردند.

با اضافه شدن مهرزاد هویدا (دف نواز)، سینا دانش (نوازنده کمانچه)، آزاده شمس (قیچک)، سانار ستار زاده (تار)، هومن قنبری (تار)، نوا سلیمانی (عود) دیگر نوازندگان و مجتبی عسگری آثاری از لطفی با اشعاری از حافظ و هوشنگ ابتهاج اجرا شد.

در اجرای دوم این سالن و در ساعت 21:30 اجرای خود را با اشکان کمانگری آغاز کرد.

این گروه در دو بخش روی صحنه رفت و در بخش اول قطعات «نوای عاشقان» شعر از مولانا، «یا رب این نوگل خندان» شعر از حافظ، «برانید» شعر از مولانا را اجرا کرد همچنین قبل از اجرای هر قطعه هر کدام از نوازندگان به تکنوازی می‌پرداختند.

در بخش دوم نیز قطعه «مرغ لاهوتی» با شعری از مولانا اجرا شد و در ادامه یک قطعه تک‌نوازی سنتور از گروه «علیرضا گرانفر» و پس از آن قطعه‌ای با یکی از اشعار حافظ اجرا شد.

حمید بهروزی‌نیا سرپرست گروه نیز در سخنانی گفت: ستاد بزگراری جشنواره از گروه‌های موسیقی سنتی خواسته است با نیم نگاهی به موسیقی دهه 60 برنامه خود را اجرا کنند و ما با آن که این قطعه‌ها در آلبوم های چاووش منتشر شده‌اند در این مدت کوتاه توانستیم قطعه رزم مشترک از ساخته‌های استاد پرویز مشکاتیان را برای اجرای مجدد آماده کنیم.

در این اجرا امین گلستانی (نوازنده عود)، مسلم علیپور (کمانچه)، شاهین صفایی (تارباس)، پرهام‌صارمی (دف) بهروزی‌نیا ( سرپرست و نوازنده تار) گروه لوتوس را همراهی می کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز