خبرگزاری کار ایران

در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی مطرح شد؛

صالحی امیری: از ورود ۱۰ فیلم نامناسب به جشنواره فیلم جلوگیری کردیم

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۷۵۷

سیدرضا صالحی امیری در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی گفت که از ورود ۱۰ فیلم به جشنواره فیلم فجر جلوگیری کرده است.

 به گزارش ایلنا به نقل از سایت خبری رسمی قم نیوز؛ صالحی امیری با تاکید بر اهمیت ایجاد ثبات و آرامش در وزارت ارشاد و پرهیز از مناقشات، به ویژه مناقشات سیاسی تصریح کرد: انقلاب و دین هویت جامعه ما است و امروز با وجود اعتبار بیش از ۲۰۰ میلیارد تومانی در حوزه مباحث قرآنی دچار تفرق بوده و نتوانستیم ساماندهی و جذب مناسبی در این زمینه داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه حوزه قرآنی باید به سراسر کشور، منتقل شده و راه اندازی شود، به پالایش‌های صورت گرفته در جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و افزود: امسال شاهد حضور پررنگ تر جوانان انقلاب و ارزشی جامعه هستیم و از این قشر حمایت شده تا جشنواره رنگ و بوی انقلابی بیشتری به خود بگیرد.

وی جلوگیری از ورود ۱۰ فیلم با موضوعات فمینیستی و نامناسب به جشنواره فیلم فجر را مورد توجه قرار داد و با اشاره به فعالیت‌های وزارت ارشاد در حوزه مطبوعات گفت: این دوره کم مساله ترین دوران مطبوعات را پشت سر گذاشته‌ایم و این بحث به خاطر نظم، نظارت و پالایش دقیق بوده است.

صالحی امیری با تاکید بر فعالیت ناظرانی از دادستانی، حوزه‌های علمیه و سایر دستگاه‌ها در حوزه پالایش مطبوعات، مساله حج امسال را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: وزیر حج عربستان از ایران برای حج امسال دعوت کرده‌ است و سیاست کلی نظام نیز در این زمینه برقراری حج است.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به این دعوت نمایندگانی از ایران به عربستان سفر کرده و هفت شرط را برای طرف مقابل بیان خواهند کرد گفت: محور این شروط برای طرف عربستانی حفظ کرامت، امنیت، حقوق شهدای منا و سیاست‌های مقام معظم رهبری در زمینه حج است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: اگر عربستان این شروط را بپذیرد سال آینده اعزام حج خواهیم داشت وگرنه در این مساله تابع نظر بزرگان هستیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به پالایش و انسداد ۱۶۰ هزار کانال فساد در فضای مجازی خاطرنشان کرد: براساس مصوبه کمیته منتخب دولت کانال‌های با بیش از ۵ هزار عضو باید دریافت مجوز داشته باشند و فعالیت‌های آنان رصد شود.

صالحی امیری قرآن و مسجد را از اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواند و تصریح کرد: رویکرد ما صیانت از آرمان‌های اسلام و انقلاب بوده و سعی داریم در این راستا آسیب‌های فضای مجازی را محدود کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز