خبرگزاری کار ایران

انتقاد آیت‌الله مکارم‌شیرازی از نمایش برخی صحنه‌ها در سریال معمای شاه

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۷۶۰

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی ظهر امروز پنجشنبه ۳۰ دی ماه گفت: در سریال معمای شاه نباید برای نمایش فساد جنسی دربار همه چیز را به نمایش گذاشت.

 به گزارش ایلنا به نقل از سایت رسم قم نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در نظام اسلامی اسلامیت حرف نخست را می‌زند، اظهار کرد: در چنین نظامی نباید مسائل غیردینی حاکم باشد.

وی با اشاره به اینکه غربی‌ها فرهنگ غیردینی و لیبرالی دارند، تصریح کرد: کشور ما نیازمند مباحث دینی و اسلامی بوده و در تحقق این مهم وظیفه وزارت ارشاد سنگین است.

این مرجع تقلید با اشاره به مسائل مرتبط با حوزه انتشار کتب، فضای مجازی، فعالیت مساجد و ... اظهار کرد: این موارد جزو مسئولیت‌های سنگینی است که وزارت فرهنگ و ارشاد به عهده دارد و باید توجه ویژه‌ به آنها داشته و از عهده آن‌ها برآید.

وی با تاکید بر اینکه وزارت ارشاد سوپر مارکتی نیست که همه خوراکی‌ها در آن باشد، خاطرنشان کرد: حریم‌ها باید با ادبیاتی دوستانه حفظ شده و در راستای صیانت از ارزش‌ها و حدود الهی قاطعانه عمل کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اثرگذاری فیلم‌ها بر زندگی مردم اضافه کرد: فیلم‌ها می‌توانند در زندگی مردم اثرات زیادی بگذارند و گاهی محرک طلاق، رفاه‌زدگی و یا زندگی خوب باشند و باید مراقب این اثرات سوء بود.

وی لزوم نظارت دقیق و گسترده بر فیلم‌ها را مورد تاکید قرار داد و ضمن انتقاد از نمایش برخی تصاویر و صحنه‌ها در فیلم معمای شاه تصریح کرد: در سریال معمای شاه نباید برای نمایش فساد جنسی دربار همه چیز را به نمایش گذاشت و یا زنان را با این جلوه‌ها در معرض عموم قرار داد و از موسیقی‌های آنچنانی استفاده کرد.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه می‌توان با نظارتی بهتر مشکلات فیلم‌ها را برطرف کرد، گفت: یکی از این مسائل در خصوص نمایش چهره معصومین است که می‌تواند با هاله‌ای از نور نشان داده شود.

وی همچنین اهمیت نظارت بر تولید و انتشار کتب را یادآور شد و افزود: برخی کتب ممکن است که موجب گمراهی، یا حتی هدایت مردم شود کما اینکه در زمان طاغوت کتبی منتشر می‌شد که در آن منشاء مذهب جهل و یا ترس بشر عنوان شده بود، چون آنها با رویکردی دانشگاهی غربی به آن نگاه کرده بودند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه امروز فضای مجازی مشکلی بزرگ برای جوانان است؛ افزود: برخی اعلام می‌کنند که فساد فضای مجازی حدود ۱۰ درصد است اما به نظر می‌رسد مشکل بسیار فراتر از این حرف‌ها باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز