خبرگزاری کار ایران

یک کارگردان تئاتر مطرح کرد؛

قبول یارانه 250 هزارتومانی از بی‌سوادی اقتصادی است/ فقط برنامه احسان علیخانی مابه‌ازا دارد

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۵۰۰

لیلی عاج می‌گوید: بعضی وقت‌ها پیش می‌‌آید که شما مورد آزار قرار می‌گیرید. می‌خواهید شکایت کنید اما نمی‌توانید چون از طرف مقابل تهدید می‌شوید.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ نمایش خواب‌های زمستانی به نویسندگی و کارگردانی لیلی عاج در سالن انتظامی خانه هنرمندان در جشنواره تئاتر فجر اجرا شد. خواب‌های زمستانی؛ داستانی است اجتماعی که با چاشنی طنز سعی در مطرح کردن مسئله و دغدغه‌های کارگردان دارد. عاج معتقد است: هرچیزی که در اطراف شما فراگیر می‌شود چه بخواهید چه نخواهید روی شما تاثیرگذار می‌شود.

وی ادامه داد: من همیشه فکر می‌کردم کسی که همیشه در خانه است و ارتباطات اجتماعی بیرونی ندارد؛ در خانه چه کار می‌کند؟ قاعدتا تلویزیون نگاه می‌کند. آنقدر تلویزیون بی‌بار و خنثی است که اصلا رغبتی در آدم ایجاد نمی‌کند این برنامه‌ها را ببیند.

وی درباره استفاده از فضای سریال‌های ترکیه‌ای در نمایش گفت: در اپیزود سوم؛  از برنامه ماه عسل احسان علیخانی حرف زدم که به سلیقه من برمی‌گردد. جز این مورد، برنامه دیگری به ذهن من نمی‌رسد که مخاطب راحت مابه‌ازای آن را پیدا کند. از طرفی ماجرای طنز قصه ما ایجاب می‌کرد که از سوژه ماهواره استفاده کنیم.

وی در مورد مطرح کردن بحث ابهام در شکایت گفت: بعضی وقت‌ها پیش می‌آید که شما مورد آزار قرار می‌گیرید. می‌خواهید شکایت کنید، نمی‌توانید چون از طرف مقابل تهدید می‌شوید. من تا حالا در این موقعیت قرار نگرفته‌ام اما این درک بدون تجربه من است. من به این نتیجه رسیدم که در این موقعیت برای دراماتیزه کردن نمایش، فرد خلافکار برگردد و بخواهد از این دخترها انتقام بگیرد. از طرفی احتمال انتقام، غیرقابل انکار است.

لیلی عاج درباره نحوه پرداخت به یارانه 250 هزارتومنی گفت: این موضوع یارانه خیلی برای من مهم بود. نظر شخصی من این است که برای بعضی از افراد؛ یارانه برای تنبلی و تن پروری بود. از طرفی حذفش در شرایط اقتصادی فعلی وحشتناک است. این از آن مواردی است که من در آن تجربه مستقیم دارم.

وی افزود: یکی از اقوام تقریبا دور ما کشاورز هستند. آنها 7 بچه دارند و همیشه باخانواده خود حساب کتاب می‌کردند که با این پول اگر کار هم نکنند، می‌توانند به ادامه زندگی بپردازند. درآمد الانشان واقعا چیزی نیست و با آن یارانه می‌توانستند برخی مصایب زندگی را برطرف کنند.

عاج در پایان گفت: خیلی‌ها از یارانه 250 هزارتومانی خوشحال می‌شوند. حتی شاید خود من هم خوشحال بشوم اما این خوشحالی به خاطر سواد کم اقتصادی است. از آن طرف نمی‌بینیم این یارانه که در نگاه اول وسوسه‌کننده هم هست، دومینووار اقتصاد زندگی ما را از بین می‌برد. ما هیچ‌وقت نفع عمومی را نمی‌بینیم و فقط نفع فردی را می‌بینیم. این خوشحالی جهت نفع فردی است. یارانه طبعات زیان‌بار زیادی در اقتصاد کلان خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز