خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مدیرعامل خانه سینما مطرح شد؛

جشنواره فیلم فجر ملک مشاع است

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۰۸۲

نشست خبری شیوه بررسی آرای مردمی جشنواره فیلم فجر صبح امروز با حضور منوچهر شاهسواری (مدیرعامل)، رضا آشتیانی‌پور (مدیر اجرایی) و ناصر عنصری (قائم مقام خانه سینما) در تالار سیف‌اله داد برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، منوچهر شاهسواری با عرض تسلیت به مناسبت حادثه پلاسکو و شهادت جمعی از آتش‌نشانان گفت: ما هم در غم خانواده‌های کسبه و آتش نشانان شریک هستیم و فردا نیز در مراسم تشییع شرکت می‌کنیم و از همه اهالی سینما تقاضا می‌کنیم که در این مراسم پرشور شرکت کنند.

شاهسواری همچنین نامزدی فیلم فروشنده در اسکار ۲۰۱۷ را تبریک گفت و برای این فیلم آرزوی موفقیت کرد.

مدیرعامل خانه سینما با اشاره به مشکلاتی که بعد از مشخص شدن سایت فروش بلیت و انجام نظرسنجی به وجود آمد، گفت: ما معتقدیم جشنواره فیلم فجر ملک مشاع سینماگران است و همه ما باید در برگزاری این جشنواره کمک کنیم تا جشنواره به خوبی برگزار شود و هرچند اختلاف نظر وجود دارد اما باید از تفرقه و ایجاد سوءتفاهم جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: دبیرخانه جشنواره فیلم فجر با یکی از سایت‌های اینترنتی به توافقاتی رسیده بود و خانه سینما بعد از انجام این تفاهم در جریان قرار گرفت ما بعد از جلساتی که برگزار کردیم به این نتیجه رسیدیم که با توجه به مکانیزم موجود امکان انجام نظرسنجی اینترنتی وجود ندارد.

شاهسواری افزود: بعد از جلسه اول ما به صورت آماده‌باش اجرای طرح جمع آوری آرای مردمی مانند شیوه سابق درنظر گرفتیم تا در صورتی که انجام نظرسنجی به صورت اینترنتی به شکل قطعی منتفی شد؛ مانند سال قبل بدون هیچ تاخیر و خللی آرای مردمی جمع‌آوری و سیمرغ بهترین فیلم از نگاه مردم اعلام شود.

مدیرعامل خانه سینما با اشاره به اینکه مهمترین مساله برای خانه سینما امنیت آرا و عدم اختلال در امر رأی‌گیری است، گفت: امانت‌داری از آرای مردم اصل اول و آخر ماست و ما به جز امانت‌داری هیچ وظیفه دیگی نداریم و در این راه از هیچ فشاری نمی‌ترسیم زیرا اصل برای ما آرای مردم است.

وی ادامه داد: البته ما با فن‌آوری‌های نوین مخالف نیستیم و حتی معتقدیم که باید کل سیستم مکانیزه فروش در سراسر کشور به شکل نظام الکترونیک انجام شود زیرا از لحاظ آمارگیری و تحلیل می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد اما باید سیستمی راه‌اندازی شود که هیچ ایرادی نداشته باشد.

مدیرعامل خانه سینما با اشاره به اینکه دبیرخانه جشنواره فیلم فجر علاقمند بود تا سه فیلم در مرحله نهایی اعلام شود، گفت: تمایل ما این است که یک فیلم معرفی شود البته هرچند گاهی بین فیلم اول و دوم اختلاف بسیار کمی وجود دارد اما اگر بخواهیم به این اختلاف آرا توجه کنیم باید مثلا بین فیلم سوم و چهارم نیز تفاوتی نگذاریم درحالیکه شیوه درست این است که یک قاعده ثابت را درنظر بگیریم و هر فیلمی که در نهایت بیشترین آرای مردمی را کسب کرد به عنوان فیلم برتر معرفی شود.

وی ادامه د اد: در برگزاری بخش آرای مردمی ما از هیچ اسپانسری استفاده نکرده‌ایم و جوایزی که داده می‌شود با هدف تقدیر از مردم در شرکت در این نظرسنجی است.

شاهسواری همچنین ادامه داد: امسال با هماهنگی که با دبیرخانه جشنواره فیلم فجر انجام شده سینماهای آفریقا، سپیده و سروش در اختیار اعضای خانه سینما قرار گرفته است.

آشتیانی‌پور (مدیر اجرایی انتخاب بهترین فیلم مردمی) جشنواره فیلم فجر با اشاره به برنامه‌های امسال خانه سینما برای این بخش از جشنواره گفت: شیوه‌ای که امسال انتخاب کرده‌ایم مانند سابق است و به تماشاگران کارت‌هایی داده می‌شود که بعد از تماشای فیلم رای خود را با این کارت‌ها اعلام می‌کنند.

وی ادامه داد: این کارت‌ها ۴ گزینه دارد که افراد براساس نظر خود کارت را در درون صندوق می‌اندازند کارت هر روز رنگ مشخصی دارد و نمی‌توان کارت یک روز را به‌جای روز دیگری استفاده کرد. همچنین در پایان هر روز براساس کدی که روی کارت‌ها درج شده قرعه‌کشی صورت می‌گیرد و به سه نفر از تماشاگران هر کدام یک سکه بهار آزادی اهدا می‌شود.

آشتیانی‌پور با ا شاره به سینماهایی که این نظرسنجی در آنها انجام می‌شود، گفت: طی هماهنگی‌های صورت گرفته سینماهای استقلال، زندگی، بهمن، ماندانا، آزادی، کورش و چهارسو نظرسنجی انجام می‌شود و گروهی بالغ بر ۱۵۰ نفر انجام نظرسنجی را برعهده دارند همچنین مانند سال قبل ناظرانی نیز روند رأی‌گیری را زیر نظر دارد.

وی ادامه داد: البته کسب آرای مردمی فقط در سانس‌های اعلام شده انجام می‌شود و اگر فیلمی به سانس فوق‌العاده برسد؛ در آن سانس در بخش آرای مردمی شرکت نخواهد داشت.

آشتیانی‌پور افزود: سال گذشته ما هر روز در جریان جشنواره فیلم فجر ۵ فیلم را به عنوان فیلم برتر معرفی می‌کردیم. امسال قرار است ۱۰ فیلم معرفی شود اما اسامی این ۱۰ بدون هیچ رتبه‌بندی و امتیازی اعلام می‌شود.

ناصر عنصری (قائم مقام خانه سینما) نیز با تشکر از کسانی که در سال‌های گذشته انجام نظرسنجی را برعهده داشتند، گفت:‌ فرمولی که امسال استفاده می‌شود کاملا علمی است و توسط چند نفر از اساتید دانشگاه طراحی شده و به عدالت بسیار نزدیک است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز