خبرگزاری کار ایران

پوستر تنها نماینده سینمای ایران در جشنواره «برلین» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۶۶۶

پوستر فیلم «تمارض» به نویسندگی و کارگردانی عبد آبست منتشر شد.

به گزارش ایلنا، جشنواره فیلم برلین معروف به برلیناله امسال از ٢١ بهمن تا اول اسفند در برلین آلمان برگزار می‌شود.

«تمارض» موفق شد به بخش فُروم برلیناله راه یابد. این بخش ویژه‌ی فیلم‌های بلند تجربی، با تاکید برآثار فیلم‌سازان جوان از سرتاسر دنیاست و در سال‌های مختلف فیلمسازان شاخصی با فیلم‌هایشان در این بخش حضور داشته‌اند که از میان آنها می‌توان به میشائیل هانکه فیلمساز مشهور آلمانی با فیلم "قصر" در سال (١٩٩٦)، بِلاتار با فیلم "هارمونی‌های ورکمایستر" در سال ٢٠٠٠ و نوری بیلگه جیلان با اولین فیلمش "قصبه" در سال (١٩٩٥) و دیگر فیلمسازانی ازجمله وونگ کار وای، لاو دیاز، آپیچاتپونگ ویراستاکول، کلر دنی، جیا ژان و شانتال آکرمن اشاره کرد. 

در بخش فُروم شصت و هفتمین فستیوال فیلم برلین، هفت انجمن ازجمله انجمن منتقدان بین‌المللی فیلم، کنفدراسیون بین‌المللی هنر سینما و... با هیئت‌های داوری مستقل و به صورت مجزا جوایزی را به فیلم‌های حاضر در این بخش اهدا می‌کنند.

«تمارض» در پنج سانس مجزا در فستیوال برلین روی پرده می‌رود که مجموع ظرفیت این سانس‌ها بیش از سه هزار تماشاگر است.

این فیلم داستان سه پسر جوان است که به منزل یک پیر مرد می‌روند. فیلمبرداری «تمارض» به تهیه‌کنندگی مریم شفیعی و با مدیریت فیلمبرداری حمید خضوعی اَبیانه پس از ٢٨ جلسه اواخر سال گذشته به پایان رسید. پس از اتمام فیلمبرداری هایده صفی یاری تدوین فیلم را برعهده گرفت و بعد از آن بامداد افشار موسیقی و طراحی صدای  آن را به اتمام رساند. درنهایت فیلم پس از ٨ ماه کار روی امور پسا-تولید اوایل آذر ماه ٩٥ آماده نمایش شد و محمد اَطبایی عرضه و پخش بین‌المللی فیلم را برعهده گرفت.

عبد آبست، وحید راد، مجید یوسفی، دانیال خجسته، شهرزاد سیفی، اَصغر پیران، جواد پورحیدری، جواد پولادی، علیرضا ساوه درودی، ایمان بسیم، حنانه شاهرخی، حسن و حسین جعفری بازیگران این فیلم هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز