خبرگزاری کار ایران

با آهنگسازی سهراب پورناظری؛

آلبوم کوبانی در اروپا منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۲۲۳

جدیدترین اثر پروژه‌ نیشتمان(سرزمین) با آهنگسازی سهراب پورناظری آهنگساز و نوازنده ‌تنبور و کمانچه در اروپا منتشر شد.

به گزارش ایلنا، پس از استقبال از پروژه «نیشتمان 1» در اروپا، «سهراب پورناظری» از سال گذشته، کار روی دومین بخش از این پروژه را آغاز و در اروپا ضبط کرد، این اثر حالا به انتشار درآمده است. این پروژه مجموعه‌ای از نغمات مناطق کرد نشین است که این آهنگساز بخشی از آنها را گردآوری و تنظیم و بخشی دیگر را آهنگسازی کرده‌است.

این پروژه تاکنون در چند شهر اروپایی اجرای صحنه‌ای داشته است و قرار است در سالِ میلادی کنونی در برخی دیگر از کشورها ادامه پیداکند. کارگردانی هنری این پروژه را «حسین ذهاوی» انجام داده و در آن نوازندگانی چون سهراب پورناظری (تنبوروکمانچه)، حسین ذهاوی (پرکاشن)، روبین واسی (پرکاشن)،ارتان تکین (بالابانوسرنا)، مهیارطریحی (سنتور و سنتورباس) حضور داشته‌اند و «دنیا کمالی» خوانش قطعات را برعهده داشته است.

همزمان با انتشارِ این اثر، مجله‌ فرانسوی «تلراما» درگفت‌وگویی با آهنگساز ِاثر، عکس روی جلد خود را به آن اختصاص داده است. این پروژه به تهیه‌کنندگی کمپانی فرانسوی «آکوردکرایسز» پیش از این نیز با استقبال رسانه‌های اروپایی همراه شده بود و درباره آن نوشته‌اند: «آلبوم «نیشتمان» که در زبان کردی به معنای سرزمین مادری است، کیفیت بالایی دارد؛ اما درخشان‌تر از آن، گردهم آمدن و همبستگی هنرمندانی از کشورهای مختلف کرد زبان است که تلاش می‌کنند میراثی مشترک را با روش‌هایی نوین و متفاوت عرضه کنند. سهراب پورناظری و گروه ‌اش با این آلبوم، سنت و موسیقی کُرد را با ظرافت و توازن کامل به گوش همگان رسانده‌اند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز