خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران:

امیدوارم حادثه پلاسکو درس عبرت شود/212 برنامه هنری تهران در دهه فجر

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۴۹۳

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از اجرای 212 برنامه هنری در طول دهه فجر در شهر تهران خبر داد و گفت: تمام مراکز هنری این سازمان ملزم به برگزاری تئاترهای خیابانی، تئاترهای صحنه‌ای، اکران فیلم مناسبتی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود صلاحی در نشست خبری تشریح ویژه برنامه‌های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، درباره حادثه پلاسکو که موجب شهادت 16 تن از آتش‌نشانان شد هم صحبت کرد.

صلاحی با اشاره به حادثه ریزش ساختمان پلاسکو و شهادت جمعی از آتش‌نشانان اظهار امیدواری کرد که حادثه پلاسکو منجر به «درس و عبرتی برای همگان شود» و گفت: حداقل از این پس مسئولان و صاحبان ساختمان‌ها به اخطاریه‌ها و تذکرهای ایمنی توجه می‌کنند.

صلاحی با اشاره به آغاز ویژه برنامه‌های دهه فجر در فرهنگسراهای پایتخت از روز گذشته (نهم بهمن) خاطرنشان کرد: به دلیل نزدیکی ایام فاطمیه با دهه فجر، برنامه‌ها از روز گذشته آغاز شده است. و ما جامعه هدف خود را نسل جوان که به نوعی نسل چهارم انقلاب می‌شود انتخاب کردیم.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان اینکه سعی داریم در برنامه‌های این دهه انقلاب و دستاوردهای آن را به جوانان بشناسانیم، یکی از مهمترین برنامه‌های این سازمانرا برگزاری نشست‌های تبیینی انقلاب خواند.

صلاحی برپایی 9 ایستگاه فرهنگی با همکاری چهار منطقه در روز راهپیمایی 22 بهمن از دیگر برنامه‌های دهه فجر عنوان کرد و گفت: نشست‌های موضوعی و محتوایی تدوین دستاوردهای انقلاب که به نام روز روشنایی در فرهنگسراها برگزار می‌شود.

او همچنین ضمن فراخوان از 23 هزار هم عهد شهدای تهرانی در پنجشنبه آتی، غبارروبی از قبور شهدا را دیگر برنامه سازان فرهنگی هنری شهرداری تهران در دهه فجر خواند.

صلاحی با بیان اینکه شب 22 بهمن مراسم نورافشانی در میدان امام حسین برگزار می‌شود، از رونمایی کتاب شیخ زکزاکی خبر داد و گفت: چندی پیش فراخوانی اعلام شد که علاقمندان، شعرها و مقالات خود را در مورد این رهبر شیعه ارسال کنند که حالا این شعر و مقاله‌ها تبدیل به کتاب شده و در سه شنبه هفته جاری رونمایی می‌شود.

استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای آشناسازی جوانان با دستاوردهای انقلاب

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران همچنین از ایجاد نقاشی دیواری با محوریت فرهنگسرای انقلاب خبر داد که هنرمندان با حضور در فرهنگسرای انقلاب یک نقاشی دیواری با محوریت موضوعات انقلابی خلق می‌کنند.

صلاحی ادامه داد: جامعه هدف ما جوانان و نوجوانان نسل چهارم انقلاب هستند و بر همین اساس از ظرفیت‌های فضای مجازی استفاده خواهیم کرد.

او خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام مسئولان مردم میانگین حدود دو ساعت از شبکه‌های مجازی استفاده می‌کنند و بر همین اساس برای آشنایی جوانان با دستاوردهای انقلاب در بخش‌های مختلف از جمله فرهنگی و هنری از ظرفیت شبکه‌های مجازی استفاده می‌کنیم.

صلاحی یادآور شد: روز جمعه همزمان با ولادت حضرت زینب (س) تمامی خانه فرهنگ و فرهنگسراهای تهران باز است و اوج برنامه‌های با نشاط دهه فجر را شاهد خواهیم بود.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با بیان اینکه تجلیل از زنان در حوزه عفاف و حجاب را داریم، گفت: در این برنامه از زنانی که در یک سال اخیر در حوزه حجاب و عفاف زحمات زیادی کشیدند تقدیر خواهند شد و همچنین از کتاب خانواده نسوه رونمایی می‌شود.

صلاحی از آغاز به کار جشنواره‌ای به نام فیروزه از فردا صبح در راستای مدیریت محصولات فرهنگی این سازمان خبر داد و گفت: بر این اساس محصولات فرهنگی 12 سال اخیر شهرداری در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه در دهه فجر اولین و بزرگترین کتابخانه ویژه نابینایان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، گفت: پیشتر در فرهنگسرای خاوران کتابخانه‌ای کوچک به نابینایان اختصاص داده شده بود.

صلاحی ادامه داد: حالا کتابخانه‌ای با 74 هزار جلد کتاب ویژه نابینایان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و این درحالی‌ست که کتاب‌های صوتی و کتاب‌هایی با خط بریل با آخرین تجهیزات روز مورد افتتاح قرار خواهد گرفت. به گونه‌ای که حتی پرینت ویژه نابینایان نیز از خارج از کشور خریداری شده تا درصورت لزوم نابینایان نسبت به پرینت کتاب‌های مورد نیازشان اقدام کنند.

افتاح پردیس تئاتر بدون افتتاحیه به احترام شهدای آتش‌نشان

صلاحی از آغاز به کار پردیس تئاتر خاوران از امروز خبر داد که بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار بود روز گذشته این پردیس با حضور شهردار تهران افتتاح شود و گفت: اما به دلیل احترام به آتش‌نشانان شهید این تئاتر بدون برگزاری افتتاحیه آغاز به کار کرده است؛ این پردیس دارای 9 سالن تئاتر است که پنج سالن این تئاتر به نام پنج استاد برجسته سینما و تئاتر نامگذاری می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به راه‌اندازی سینما و پارک کتاب کودکان در فرهنگسرای اشراق گفت: سینمای اشراق بسیار قدیمی بود و بر همین اساس تخریب و دوباره ساخته شد.

صلاحی ادامه داد: اما در مورد پارک کتاب کودک، که این زمین متعلق به کانون فرهنگی کشور بود که در اختیار شهرداری قرار داده شد و امروز تبدیل به یک پارک کودک و کتاب شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز