خبرگزاری کار ایران

مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی :

طراحی gfhs کتابداران وظیفه خودشان بود

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۶۶۳

مهردخت وزیرپور در مراسم تجلیل از طراحان برگزیده جشنواره طراحی لباس کتابدار گفت: برنامه انتخاب آثار برگزیده با همکاری مستمر معاونت توسعه کتاب و کتابخوانی و کارگروه ساماندهی مد و لباس میسر شد و امید داریم این روند با حمایت همه مسولان فرهنگی در دیگر بخش های استمرار داشته باشد.

به گزارش ایلنا، وزیرپور با اشاره به اینکه با توجه به نظرخواهی انجام شده از سوی طراحان، لباس متحدالشکل وظیفه قانونی وخواسته خود کتابداران بود، افزود: با بهره‌گیری از سامانه "سامان" نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از کتابداران نظرخواهی شد و بر اساس این نظرخواهی جلسات مستمری میان کتابداران و طراحان لباس برگزار شد.

وزیرپور ادامه داد: در این مسیر حتی زمینه بازدید طراحان لباس از کتابخانه‌ها فراهم شد و از بخش‌های مختلف کتابخانه‌ها بازدید به عمل آمد.

وزیری همچنین گفت: ارسال بیش از 253 اثر برای این جشنواره نویدبخش این است که باید برای همه بخش‌های فرهنگی زمینه دست‌یابی به این فرصت ها فراهم شود.

در این مراسم همچنین اسماعیل شفاعی معاون مالی اداری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: به دلیل اینکه داعیه‌دار فرهنگ غنی اسلامی هستیم، وظیفه داریم بومی کردن این میراث فرهنگی به درستی رعایت کنیم. نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف تامین پوشش کتابداران و  با همکاری کارگروه ساماندهی مد و لباس، نخستین جشنواره  " لباس کتابدار" را برگزار کرد.

وی گفت: در این مرحله  نیازمند تدوین زیرساخت منطقی و درست  هستیم . تلاش کردیم با تامین رفاه کتابداران و کارکنان  نهاد و نیز رعایت اصول وشاخص‌های اسلامی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، منویات رهبر معظم انقلاب‌اسلامی  را با توجه به  اقتصاد مقاومتی رعایت کنیم تا آرامش همکاران‌مان را به دست آوریم.

همچنین در این مراسم حمید قبادی، دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس نیز گفت: با همراهی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای نخستین‌بار به برگزاری جشنواره کتابدار نائل شدیم. ضمن اینکه این اقدام دقیقا مطابق ماده ٩ قانون ساماندهی مدولباس مصوب مجلس شورای اسلامی بوده و نه تنها اقدام تشریفاتی نیست، بلکه یک وظیفه قانونی محسوب می‌شود. خرسندیم از اینکه این نهاد به‌عنوان یکی از مهمترین ارگان‌های حوزه کتاب  به اهمیت لباس مشاغل واقف بوده و با ارائه و پیاده‌سازی طراحی لباس کتابداران آقا و خانم گامی بلند و مهم در جهت تولید ملی و کمک به گرداندن چرخه اقتصاد کشور، تبلور فرهنگ اسلامی و ایرانی در پوشش خادمان علم و کتاب، و ایجاد نمادی  مناسب و شایسته برای صاحبان مشاغل ایران سربلند برداشته و جلو دار ایفای این وظیفه قانونی است. همچنین امیدواریم این همکاری‌ها با سایر سازمان‌های کشور نیز در قالب‌های مختلف صورت گرفته و یا ادامه یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز