خبرگزاری کار ایران

علی‌عسکری:

برای موفقیت صداوسیما در مقابله با رسانه‌های غربی باید هزینه کرد

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۰۱۱

روز سه‌شنبه مجمع نمایندگان استان همدان با رییس رسانه ملی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا، عبدالعلی علی‌عسکری در این دیدار با اشاره به ویژگی‌های اقلیمی و سیاحتی استان همدان و تاریخ هفت هزار ساله این منطقه، اظهار کرد: این استان به دلیل قدمت و جاذبه‌های گردشگری، از ظرفیت بالایی در این حوزه برخوردار است که با پرداخت مناسب رسانه‌ای می‌توان، سطح گردشگری را در این استان افزایش داد.

او با بیان ظرفیت‌های اقتصادی، کشاورزی و کارگاهی استان همدان، افزود: از صداوسیمای مرکز می‌خواهم بسته‌های مستند مناسب و جذاب برای معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های استان تهیه تا در اختیار شبکه‌های سراسری قرار گیرد تا در سطحی گسترده‌تر دیده شوند.

رییس صداوسیما همچنین شبکه ایران کالا را که در آینده راه‌اندازی می‌شود شبکه‌ای با رویکرد اقتصادی معرفی کرد و گفت: از وظایف این شبکه معرفی توانمندی‌های اقتصادی کشور و حمایت از شرکت‌ها و کارگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط است تا از این طریق به توسعه پایدار کشور و کاهش بیکاری و رفع مشکلات کمک شود.

او از مدیران مراکز خواست تا با معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، شرایط شناخت مردم را از این فرصت‌ها پدید آورند.

رییس سازمان صداوسیما در ادامه با بیان برخی مشکلات مالی رسانه که تاثیرات منفی خود را در تولید و فناوری آن می‌گذارد، گفت: موفقیت جریان رسانه‌ای کشور از ابعاد مختلف، نیازمند همراهی و حمایت‌های مالی از فعالیت‌های محتوایی و فنی رسانه ملی است.

او با مقایسه بودجه رادیو و تلویزیون در سال‌های اول انقلاب که بیشتر از دو شبکه وجود نداشت با بودجه سال‌های اخیر رسانه که ده‌ها شبکه را دربرمی‌گیرد، تاکید کرد: آنچه در حال حاضر در رسانه ملی در حال انجام شدن است، نشان از تعهد و عشق کارکنان به ادای وظیفه است، اما باید پذیرفت که برای موفقیت این سازمان در مقابله با جریان تخریبی رسانه‌های غربی باید هزینه کرد و شرایط مساعدی را برای فعالیت‌های رسانه در کل کشور فراهم آورد.

در ادامه این جلسه، هر یک از نمایندگان استان، مطالبی را درباره حوزه انتخابیه خود بیان کردند و خواستار رفع برخی مشکلات سیگنال‌رسانی به منطقه شدند.

مهم‌ترین محورهایی که نمایندگان در این جلسه  مطرح کردند عبارت است از: ساخت سریال های جذاب از مفاخر استان، تبلیغ و معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، معرفی محصولات تولیدی منطقه، ترویج فرهنگ دینی، تقویت زبان محلی، توجه به بحث آسیب‌های اجتماعی، تکمیل پوشش دیجیتال در منطقه، معرفی همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز