خبرگزاری کار ایران

در نشست‌خبری فیلم سد معبر مطرح شد؛

مامور شهرداری گاهی ناچار از برخورد سلبی‌ست/شهرداری مشغول کارهای انتخاباتی‌ست؛ فرصت فیلم دیدن ندارد

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۹۴۵

نشست‌خبری فیلم سد معبر با حضور عوامل فیلم در برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تهیه‌کننده فیلم «سد معبر» با بیان اینکه سد معبر فیلم سختی بود، گفت: نتیجه کار خستگی ما را از رفع کرد و رضایت شما از فیلم لحظات شیرینی را برای ما رقم زد.

بهمن کامیار درباره مشکلات احتمالی که ممکن است از سوی شهرداری هنگام اکران فیلم برای این اثر ایجاد شود، گفت: بین ما و شهرداری چالش ایجاد نکنید. این فیلم درباره برخورد برخی ماموران‌شهرداری با دست‌فروشانی است که برخلاف قانون در معابر عمومی دست‌فروشی می‌کنند و نظم عمومی جامعه را برهم می‌زنند.

او با بیان اینکه برخورد سلبی گاهی اوقات لازمه کار است، گفت: اگر پلیس ضدشورش از گاز اشک‌آور در زمان شورش استفاده کند کار اشتباهی نکرده است. مامور شهرداری نیز گاهی اوقات مجبور است برای انجام وظیفه‌اش از برخورد سلبی استفاده کند.

این تهیه‌کننده با بیان اینکه ما به نفع شهرداری کار کردیم، خاطرنشان کرد: ما در این فیلم برخلاف آنچه تصور می‌شود به نفع شهرداری کار کردیم و من مطمئن‌ام فیلم بعدی‌ام را با پول شهرداری باید بسازم و شهرداری باید برای ساخت فیلم بعدی به من پول بدهد. اگرچه معتقدم در همه شغل‌ها خوب و بد هم وجود دارد همان‌طور که میان همین دست‌فروشان افراد بزه‌کار نیز حضور دارند.

در ادامه محسن کیایی درباره ممانعت شهرداری از پخش این فیلم گفت: همه مجوزها گرفته شده و هیچ مشکلی وجود ندارد، پس لطفا جوسازی نکنید. ما برای عید نوروز فیلم را اکران می‌کنیم.

او درباره حضورش در این فیلم نیز توضیح داد: افتخار من است که هر سال کنار دوستان و بزرگانی مانند حامد بهداد و بهرام رادان کار می‌کنم و هر جا هستم تلاش می‌کنم خوب بازی کنم.

این بازیگر خاطرنشان کرد: من نمی‌توانم جدی صحبت کنم و البته بگویم برای بازی در این فیلم دو برابر دیگر بازیگران دستمزد گرفتم چراکه در این فیلم توسط آقای کمالی و بهداد بسیار آسیب دیدم.

سپس محسن قرایی (کارگردان فیلم سد معبر) با بیان اینکه سال 91 پس از اتمام فیلم «خسته نباشید» با همکاری افشین هاشمی چندین طرح برای فیلمنامه داشتیم، اظهارکرد: به دلایلی هیچ‌کدام از طرح‌های پیشنهاد شده به نتیجه نرسید و ابتدای سال 93 بود که بحث سد معبر و دست‌فروشان مطرح شد و بسط پیدا کرد و تا پایان سال 94 فیلمنامه به پایان رسید و مراحل تولید و پیش‌تولید آغاز شد.

او درباره اینکه چرا بیشتر فیلم‌های جشنواره به افراد پایین‌شهر پرداخته، توضیح داد: من آن چیزی را می‌سازم که دغدغه‌ام است. امسال نیز تنوع خیلی خوبی در فیلم‌های جشنواره وجود داشته و اینکه تعداد فیلم‌هایی که در جنوب شهر ساخته شده زیاد است دلیل نمی‌شود که فیلم جنوب شهری نسازیم.

کارگردان سد معبر درباره بازی حامد بهداد و باران کوثری گفت: کارگردان باید بداند چه بازیگری برای چه نقشی مناسب است، هر چند آن بازیگران در گذشته بارها با هم بازی کرده باشند. نقشی که باران کوثری بازی کرد بسیار متفاوت از کارهای گذشته او بود و ترکیب متفاوتی از جنس بازی و کاراکتر را داشت.

او درباره پایان باز فیلم گفت: در فیلمنامه اولیه پایان مشخصی برای این فیلم در نظر گرفته شده بود اما نتوانستیم آن را کار کنیم و مجبور شدیم پایان فیلم را تغییر دهیم و ترجیح می‌دهم درباره آن موضوع الان صحبتی نکنم چراکه مشکلی را حل نمی‌کند.

در ادامه این نشست باران کوثری بازیگر این فیلم درباره سکانس پایانی فیلم توضیح داد: این سکانس بسیار حساس بود و من هنگام بازی بسیار هیجان‌زده بودم، البته مقدار زیادی از کار هنگام دورخوانی‌ها نیز پیش رفت البته همه گروه برای این سکانس خیلی انرژی گذاشتند و همه کمک کردند بتوانم این سکانس را بازی کنم.

او درباره ایراد شهرداری به این فیلم نیز گفت: الان موقع انتخابات است و شهرداری مشغول کارهای انتخاباتی است و فرصت فیلم دیدن ندارند.

مرتضی هدایتی (مدیر فیلمبرداری این فیلم) نیز گفت: ما دو نوع کیفیت در سینما داریم اما نمی‌دانم به چه دلیلی در جشنواره فجر که بهار سینمای ایران است از کیفیت بد پخش فیلم یعنی e سینما استفاده می‌شود. متاسفانه 95 درصد سینماهای کشور E سینما هستند. ما وقتی فیلم‌مان را این‌طوری می‌بینیم احساس می‌کنیم همه زحمات‌مان هدر می‌رود.

در پایان این نشست نیز علیرضا کمالی‌نژاد (بازیگر فیلم سد معبر) گفت: بعضی از کارها اگرچه متراژ و وزن زیادی ندارند اما مهم این است که بازی در این نقش‌ها باعث می‌شود شب با آرامش سر بر بالین بگذاریم.

او ادامه داد: من در این فیلم بازی کردم تا آن چیزی را که در جامعه دیدم انعکاس دهم و بدون تعارف به شهرداری و ماموران آن بگویم بسیاری از این دست‌فروشان ترجیح می‌دهند سیلی بخورند اما دست‌شان را در جیب دیگری نکنند و سالم زندگی کنند. من خوشحالم در این فیلم بازی کردم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز