خبرگزاری کار ایران

کنسرت شب‌های جنوب در نیاوران

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۱۱۷

کنسرت موسیقی" شب‌های جنوب" 18 و 19 بهمن ماه به سرپرستی پدرام نیک سیرت، ساعت 21 در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود.

 به گزارش ایلنا، کنسرت "شب‌های جنوب" در دو شب با اجرای گروه‌های تلفیقی جستو، داماهی، کماکان و اجرای تکنوازی گیتار و خوانندگی ناصر منتظری، میزبان علاقمندان موسیقی خواهد بود.

پدرام نیک سیرت درخصوص اجرای متفاوت پیش‌رو عنوان داشت: موسیقی جنوب ایران به دلیل طبیعت گرم این منطقه، سرشار از شور، نیرو و حرارت است .موسیقی‌ای که در استان‌های هرمزگان، بوشهر و خوزستان رواج دارد و سینه به سینه و نسل به نسل منتقل می‌شود. آنچه بیش از هر چیز در بررسی موسیقی این منطقه به خصوص هرمزگان دارای اهمیت به نظر می‌رسد، ترکیب جمعیتی جنوب کشورمان است. در این منطقه به جز ساکنان محلی، تیره‌های دیگری ازجمله مهاجران بسیار قدیمی آفریقایی نیز زندگی می‌کنند. که هرکدام تاثیر خود را بر این موسیقی گذاشته‌اند. آواز بندری به باور برخی از شناسندگان، با موسیقی بومیان آفریقایی - به خصوص ازنظر ریتم - پیوندی ژرف و ریشه‌دار یافته است. خود موسیقی جنوب ایران بسیار متنوع است و شکل‌های مختلفی از جمله بندری، سبالو، یزله، لیوا، موسیقی زار، شروه، چاوشی، لالایی بندری، نی مه خوانی دارد.

علاقمندان برای تهیه بلیط این اجرا می‌توانند به سایت تیوال مراجعه نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز