خبرگزاری کار ایران

دردر نشست‌خبری فیلم اسرافیل مطرح شد؛

حضور اسرافیل در جشنواره برلین را رد می‌کنم

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۷۵۰

نشست‌خبری فیلم اسرافیل با حضور عوامل برنامه در برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مستانه مهاجر (تهیه‌کننده فیلم اسرافیل) دراین‌باره گفت: «اسرافیل» فیلم خیلی سنگینی بود و خودم آن را دوست داشتم. فکر می‌کنم بهترین نتیجه را با کمک همه عوامل گرفتم. از همه دوستانی که در این کار پر از حادثه من را همراهی کردند تشکر می‌کنم.

او درباره ماجرای انتشار خبر حضور فیلمش در جشنواره برلین توضیح داد: این خبر را ما منتشر نکرده بودیم ولی یک روز این خبر اعلام شد و من مجبور شدم به صورت رسمی این خبر را اطلاع‌رسانی کنم تا بتوانیم از حاشیه‌هایی که ممکن بود برای فیلم به وجود بیاید، جلوگیری کنیم.

این تهیه‌کننده با بیان اینکه فیلم در بخش فروم جشنواره برلین انتخاب شده بود، اظهار کرد: بخش فروم، بخشی است که فیلم تنها سه اکران دارد و به نمایش درمی‌آید. اگر بخش اصلی بود، احتمالا فیلم را می‌فرستادیم ولی چون این‌طور نبود ما هم تصمیم گرفتیم صبر کنیم.

در ادامه آیدا پناهنده، کارگردان «اسرافیل» در پاسخ به این سوال که با فیلمی دوپاره روبه‌رو هستیم، اظهارکرد: با این تعاریفی که شما دارید می‌توان گفت با فیلم سه‌پاره‌ای روبه‌رو هستیم. ساختار فیلم این‌گونه است که اصلا قرار بود این‌طور باشد. داستان با یک کاراکتر شروع می‌شود، بعد به کاراکتر دیگری می‌رسد اما فیلم‌های خیلی بزرگی در سینمای جهان ساخته شده‌اند که همین چندپارگی را دارد و باید منتظر بمانید این داستان‌ها کجا به یکدیگر می‌رسند و همدیگر را کامل می‌کنند.

او به پذیرفته‌شدن فیلمش در جشنواره‌های بین‌المللی اشاره کرد و گفت: امریکای‌جنوبی، آسیا و اروپا فیلم«ناهید» اکران گسترده‌ای داشت و آدم‌های زیادی این فیلم را دیدند و من توانستم با مردم عادی درباره آن بحث کنم و برایم جالب بود که زن‌هایی در کشورهای دیگر هم بودند که با همین مشکلات روبه رو بودند و این بخش برای من جذابیت زیادی دارد.

پناهنده درباره ریتم فیلمش که آن‌ را کند دانستند، توضیح داد: به نظرم این ریتم کمی کند است و قرار نیست همه فیلم‌ها تند باشند و به ناچار برخی فیلم‌ها هستند که باید آرام‌تر پیش بروند اما فیلم‌هایی هستند که حتی ریتم کندتری هم دارند.

در ادامه نیز مریلا زارعی با بیان اینکه ما دوست داریم نقطه‌نظرات را بشنویم و البته کمی ‌مظلوم واقع شده‌ایم، گفت: من اولین بار وقتی فیلم را می‌بینم تا احساسم را بدانم و نظر بدهم، زمان می‌برد. فیلم را دوست داشتم، حس و حالش را دوست داشتم. زنانگی در فیلم جاری بود که طی فیلم حس می‌کردم دوست داشتم بازیگر فیلم نبودم و بیشتر خودم را در احوال فیلم قرار می‌دادم.

او ادامه داد: در انتخاب نقش‌ها، خانواده سخت‌گیری دارم و آنها فیلم را خیلی دوست داشتند. برام جالب شد که فیلم را ببینم. ابعاد کشف‌نشده‌ای در فیلم است که با یک بار دیدن، نمی‌توان به آن اشاره کرد. این یکی از درخشان‌ترین همکاری‌های من بود و تلاش کردم نقش متفاوتی را ایفا کنم.

پوریا رحیمی سام در پایان این نشست گفت: چیزی که برای من آموزنده بود، بزرگ‌منشی بازیگران باتجربه فیلم بود. من خیلی ممنونم از این صفت بزرگی که برای ما به یادگار گذاشتند.

این نشست با حضور آیدا پناهنده کارگردان، مستانه مهاجر تهیه‌کننده، ارسلان امیری فیلمنامه‌نویس، مجید پوستی موسیقی متن، سودابه خسروی چهره‌پرداز، مرتضی قیدی فیلمبردار، مریلا زارعی، پژمان بازغی، پوریا رحیمی‌سام بازیگر و جهانگیر میرشکاری صدابردار برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز