خبرگزاری کار ایران

برشی از شهر در گالری شلمان

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۰۰۳

گالری شلمان این هفته میزبان آثار حمید دانش‌پژوه باعنوان قدم یک شهرساز: شناخت شهر از دالان هنر است.

به گزارش ایلنا، این نمایشگاه روز جمعه ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۵ در گالری شلمان گشایش می‌یابد و تا تاریخ ۲۷ بهمن ماه بر پا است. نمایشگاه قدم یک شهرساز : شناخت شهر از دالان هنر شامل ۲۲ اثر که ۱۵ اثر در قطع ۹۰ در ۱۲۰ و نیز ۷ اثر در قطع ۶۰ در ۸۰ با موضوع اسکیس طراحی شهری از نظریه تا طراحی است و شامل محتوای آثاری است که با استفاده از تکنیک‌های هنری، نظریات و محصولات رشته طراحی شهری را در قالب آثار هنری عرضه کرده و برای اولین بار در گالری شلمان به نمایش گذاشته می‌شود.

این هنرمند و پژوهشگر درباره ویژگی آثاری که به نمایش گذاشته می‌شود، می‌گوید: در تقابل اندیشه ساخت یک شهر با آن چیزی که روی می‌دهد، همیشه اختلاف بزرگی در امر ادراک وجود دارد. متخصص فن همیشه سعی در تبیین و طرح ایده‌ای دارد که مخاطب خود را شگفت‌زده کرده و نهایتا از درک چیستی آن لذت ببرد. اما موضوع شهر کلان‌تر و درعین حال چیزی پیچیده است، حال با موجودی زنده سرکار داریم که در درون خود انسانها را میزبانی می‌کند.

حال موضوع اصلی ارتباط بین ادراک شهروند عامی و شهرساز متخصص از کریدور هزاران نظریه، طرح و ایده است. به‌ همین منظور علم میان رشته‌ای طراحی شهری به‌عنوان پیشتاز ساخت ارگان‌های این موجود، که به تعبیری فضاهای شهری است، نیاز دارد با لفظی لطیف‌تر و شیواتر فن خود را در منظر ذهن شهروندان قرار دهد، بنابراین در جهت توسعه وجه تخصصی طراحی شهری در قالب ترکیب متناسبی از فن و هنر، ملزوم به برگزاری نمایشگاه تخصصی اسکیس طراحی شهری با عنوان قدم یک شهرساز بوده، که باتوجه به ماهیت و فرم این مهم، جزو معدود نمایشگاه‌هایی است که در رشته مزبور به عنوان اولین نمود موضوع مطرح شده درمعرض دید شهروندان به‌عنوان مخاطب فرعی و دانشگاهیان به‌عنوان مخاطب اصلی قرار گرفته و موثر بر نمایش محصولات و کاربرد چگونگی ابزار اسکیس در این فن باشد. نمایشگاه حاضر، مشمول محتوای آثاری است که با استفاده از تکنیک‌های هنری، نظریات و محصولات رشته طراحی شهری را در قالب آثار هنری عرضه می‌کند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت بازدید از این نمایشگاه به گالری شلمان واقع در خیابان میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک ۲۷مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز