خبرگزاری کار ایران

دور جدید اکران فیلم‌های سینمایی آغاز شد

با پایان یافتنِ جشنواره فیلم فجر؛ دور جدید اکران فیلم‌های سینمایی به روال گذشته در سینماها آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ هرچند امروز ۲۳ بهمن سینماهای سراسر کشور به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تعطیل است؛ اما از فردا ۲۴ بهمن ماه؛ اکران تازه فیلم‌های سینمایی آغاز می‌شود.

فیلم سینمایی انیمیشن مبارک به کارگردانی محمدرضا نجفی امامی؛ با بازی الناز شاکردوست و امین رهبری در گروه سینمایی آزادی اکران می‌شود.

این فیلم داستان پیرمرد نقالی را روایت می‌کند که با عروسک‌هایی که در اقتباس از شخصیت‌های شاهنامه فردوسی ساخته شده‌اند، به کسب و کار مشغول است. پیرمرد بخش فراوانی از زندگی‌اش را در جهان اسطوره‌ها گذرانده و نگران روزی است که شخصیت‌های سیاه افسانه‌ای، دنیا را به سوی تاریکی و تباهی کشانند. نگرانی او، عروسک‌هایش را وادار می‌کند که وارد عمل شوند و برای کمک رساندن به پیرمرد نقال، با نوه جوان او همراه می‌شوند و داستان پرفراز و نشیب و ماجراجویانه ای را آغاز می‌کنند.

فیلم سینمایی ماحی به کارگردانی داود خیام و تهیه‌کنندگی جواد نوروز بیگی در گروه آزاد اکران می‌شود. در این فیلم بازیگرانی همچون آناهیتا نعمتی، مهران احمدی، همایون ارشادی، احسان امانی، سپیده اعلایی، هدی نوری‌زاده و مریم داودی حضور دارند.

فیلم سینمایی بچه‌های جسور به کارگردانی حجت‌الله سیفی با بازی ضا ایرانمنش، لیلا بوشهری، مهرداد فلاحتگر، محمد بزرگمهر، محمد نوری، رویا حمزه‌لویی و مریم یوسف نیز اکران خود را آغاز کرده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: دانیال و خواهرش در یک جستجوی ذهنی وارد یک شهر قدیمی زیرزمینی می‌شوند که آدم هایش به طلسم افسونگر گرفتار شده‌اند. آدم‌هایی که یا به شکل حیوان درآمده‌اند یا به مردان کوتوله تبدیل شده‌اند.

فیلم سینمایی خانه‌ای در خیابان چهل یکم به کارگردانی حمیدرضا قربانی با بازی مهناز افشار، علی مصفا، سهیلا رضوی، سارا بهرامی، آرش مجیدی، علیرضا کمالی، مانی رحمانی، مانیا علیجانی، علیرضا نیکدل، بهناز نادری، بهزاد داوری، جمشید صفری، مجید رحمتی، بابک جعفریه، سارا نجفی و علی‌ سخن‌گو نیز دور جدید اکران خود را بعد از پایان جشنواره فیلم فجر آغاز کرده است.

فیلم سینمایی فصل باران‌های موسمی به کارگردانی مجید برزگر با بازی نوید لایقی‌مقدم، مرضیه خوشی‌تراش، محمد حسینی‌علایی و الناز حبیبی دور جدید اکران خود را در گروه هنر و تجربه آغاز کرده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: پسر نوجوانی در آستانه‌ جدایی پدر و مادرش زندگی جدیدی را تجربه می‌کند. این زندگی ساده که در تنهایی و پرسه‌های طولانی می‌گذرد، او را ناگزیر به انتخاب‌های جدید می‌کند.

کد خبر : ۴۵۸۲۱۱