خبرگزاری کار ایران

در پاسخ به سوال خبرنگاران عنوان شد؛

صالحی‌امیری: ارسال گنجینه موزه هنرهای معاصر به برلین به پیشنهاد من لغو شد

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۵۲۶

سیدرضا صالحی‌امیری درباره سرانجام ارسال گنجینه موزه هنرهای معاصر به آلمان و ایتالیا گفت: ارسال آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر به برلین تنها با تصویب هیئت دولت ممکن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدرضا صالحی‌امیری درباره سرانجام ارسال آثار موزه هنرهای معاصر به تور نمایشگاهی آلمان و ایتالیا که قرار بود ابتدای سال جدید میلادی انجام شود، گفت: ارسال آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر به نمایشگاه موزه برلین به دلیل ابهامات حقوقی تفاهم‌نامه که برخی حقوق‌دانان مطرح کردند، با پیشنهاد بنده در هیئت دولت فعلا لغو شده است.

او ادامه داد: ارسال این گنجینه و تفاهم‌نامه مربوط به آن در کمیسیون فرهنگی دولت در حال بررسی است و اگر پشتوانه حقوقی آن تکمیل شود، موضوع ارسال هم بررسی می‌شود. در این حوزه هیچ اعمال فشاری از طرف اشخاص حقیقی و حقوقی نداریم و اصولا وزارت ارشاد تنها تابع قانون است.

وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: ارسال آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر به برلین تنها با تصویب هیئت دولت ممکن است. پیشتر هم موزه هنرهای معاصر با سایر موزه‌های معتبر دنیا تبادل نمایشگاهی داشته است.

صالحی امیری با بیان اینکه این تبادلات نمایشگاهی با سایر موزه‌ها هم طبیعی است و هم مورد نیاز، افزود: اگر چنین ارتباطاتی نبود الواح هخامنشی هم به ایران نمی‌آمد. تمام جوانب تضمینی و حقوقی و بیمه‌ای در تفاهم‌نامه‌های مرتبط با تبادل نمایشگاهی با سایر موزه‌ها حتما لحاظ شده و می‌شود. درمورد ارسال آثار موزه هنرهای معاصر به برلین هم این کار منوط به تصویب دولت است.

او تصریح کرد: اساسا ارسال آثار هنری با سایر کشورها و دریافت متقابل آثار برای برپایی نمایشگاه بخشی از دیپلماسی فرهنگی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز