خبرگزاری کار ایران

در بازدید از جشنواره هنرهای تجسمی فجر مطرح شد؛

مسجدجامعی: هنرمندان به رویکرد بینارشته‌ای جشنواره اعتماد کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۵۶۷

احمد مسجدجامعی گفت: خوشبختانه رویکرد بینارشته‌ای که از دوره هشتم به جشنواره وارد شد، به واسطه اعتماد هنرمندان به مجریان در جشنواره نهم گسترش پیدا کرده است.

به گزارش ایلنا؛ احمد مسجدجامعی (عضو شورای شهر تهران) روز گذشته ضمن بازدید از نمایشگاه نهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر گفت: خوشبختانه رویکرد بینارشته‌ای که از دوره هشتم به این جشنواره وارد شد، در جشنواره نهم گسترش پیدا کرده است.

او ادامه داد: بخشی از گسترش این نگاه بر می‌گردد به اعتمادی که میان هنرمندان نسبت به جشنواره و مجریان آن به وجود آمده است. زیرا برخی از این آثار علیرغم این که به نظر می‌رسد انتقادی هستند مورد پذیرش قرار گرفته‌اند یا حداقل با هنرمندان آن برخورد نمی‌شود که این اتفاق به آن منجر می‌شود که بخواهند به راحتی آثار خود را برای جشنواره ارسال کنند و این نقطه مثبتی است.

این عضو شورای شهر گفت: حس فضای بینارشته‌ای ویژگی نوآورانه‌ای بود که در بسیاری از آثار به چشم می‌خورد. درعین حال توجه به مباحث اجتماعی در آثار هنرمندان آن زیاد شده است، به خصوص مسائل زیست محیطی نشان می‌دهد که این مفاهیم در جامعه ما عمق پیدا کرده است.از طرفی خلاقیت‌ها به جهت فرم و سبک هم جالب بود.

مسجدجامعی گفت: معتقدم که باید این نمایش آثار را کمی عمومی‌تر، اجتماعی‌تر و شهری‌تر کرد. ما می‌توانیم در بسیاری از فضاهای شهری این آثار را مطرح کنیم و به نمایش دربیاوریم.

او افزود: ما باید همه شهر را به عنوان یک امکان ببینیم. حتی فضای عمومی و نیمه عمومی مثل سینما‌ها و مساجد، ادارات و مدارس را هم به این فضاهای می‌توان اضافه کرد. چراکه در این مجموعه‌ها آثاری بود که با این فضاها نسبت پیدا می‌کرد پتانسیل‌های ارائه به واسطه فعالیت‌های عمومی و رویکردهای تخصصی که در ادارات وجود دارد در آن‌ها دیده می‌شد.

مراسم اختتامیه نهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر ،30 بهمن در تالار وحدت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز