خبرگزاری کار ایران

در همایش ایران فرهنگی در جهان امروز؛

صالحی‌امیری: فرایند گفت‌وگو باید تبدیل به یک فرهنگ ملی شود

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۹۰۲

همایش ایران فرهنگی در جهان امروز در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وزیر ارشاد در همایش ایران فرهنگی در جهان امروز اظهارکرد: اصحاب فرهنگ و هنر افراد با معرفت و دارای طبیعتی با فضلیت هستند. بنای ما گفت‌وگو، تحمل، مدارا و نقدپذیری و درک متقابل و کاهش عصبانیت است. در هر جامعه 4 کانون مهم وجود دارد که عبارت‌اند از نخبگان، رسانه‌ها، حاکمیت و دولت و جامعه و مردم است.

وی با اشاره به لزوم ایجاد رابطه منطقی و عقلانی بین این 4 رکن گفت: لازمه این امر تامل و مدارا است. رسانه‌ها رسالت انتقال خواسته‌ها از زبان نخبگان به حاکمیت را دارند و به جای آن‌که فضا را آلوده کنیم باید گفت‌وگو کنیم و گفت‌وگو در فضای نقد و رسانه شکل می‌گیرد.

راهی جز گفت‌وگو نداریم

صالحی‌امیری همچنین با بیان اینکه در جامعه‌ای که در آن گفت‌وگو نیست خشونت ناامنی و آسیب وجود دارد، اضافه کرد: فرایند گفت‌وگو باید تبدیل به یک فرهنگ ملی شود. ما راهی جز گفت‌وگو نداریم و یک فضیلت دایمی است.

همچنین پنل اول با حضور منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما و مسعود نیلی مشاور رئیس‌جمهور و نقی رئیس چاپخانه‌داران آغاز شد.

شاهسواری با اشاره به کسب جایزه اسکار توسط اصغر فرهادی گفت: همت هنرمندان ایران در همه حوزه‌ها بسیار بلند است و خدمات زیادی را ارایه کردند و با نیت بالا کار می‌کنند. آنچه در اسکار اتفاق افتاد تعظیم جهان به فرهنگ و هنر ایران بود.

چاپ در مرحله سراشیبی است

نقی رئیس چایخانه‌داران هم در سخنانی گفت: چاپ در مرحله سراشیبی است و 14 هزار کالای چاپی وارد شده است.

وی ادامه داد: رکود صنعت‌چاپ در حال نابودی است.

صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، آموزگار رئیس اتحادیه ناشران و بهروز غریب‌پور پنل دوم آغاز شد.

اتفاقات ما را غافلگیر می‌کند

آموزگار در سخنانی گفت: برجام یک کلاس درس نه تنها برای ملت ایران بلکه برای کل ملت ایران بود  و نشان داد گفت‌وگو بسیار مهم است.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان ادامه داد: یکی از مشکلات ما نداشتن برنامه‌ و بالاتر از آن نبود یک هدف است و به همین دلیل اتفاقات ما را غافلگیر می‌کند. سوال من این است که دولت چقدر بر برنامه‌ریزی و گفت‌وگو تاکید دارد و خود دولت چقدر از آن استفاده کرده است.

همچنین بهروز غریب‌پور هم در سخنانی در این همایش گفت: اصل مذاکرات براساس بازیگری است. امروز هنرمندان ما نیز آموخته‌اند که دیپلماسی چقدر مهم است.

وی متذکر شد: نرفتن اصغر فرهادی به مراسم اسکار نشان که دیپلماسی چقدر مهم است

غریب‌پور یادآور شد: ما ملتی هستیم که هم تدبیر را بلد هستیم و هم رندی را داریم که حافظ داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز