خبرگزاری کار ایران

مهرداد رایانی مخصوص:

برای اعتلای تئاتر کشور نیازمند گفتگو هستیم

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۴۳۲

رایانی مخصوص معتقد است که واژگانی مانند تئاتر آزاد، مستقل، خصوصی و غیر دولتی نیازمند تعاریف خاصی هستند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، مهرداد رایانی مخصوص، دبیر سمینار بین المللی تئاتر و ظرفیت‌های بخش غیر دولتی در مراسم افتتاحیه این سمینار گفت: این سمینار به واسطه حرکتی که در ١٠ ساله اخیر در تئاتر ایران به وجود آمده، شکل گرفته است.

رایانی مخصوص ادامه داد: واژگانی مانند تئاتر آزاد، مستقل، خصوصی و غیر دولتی واژگانی هستند که در فرهنگ لغات تئاتری امروز ایجاد شده و نیامد تعاریف خاصی نیز هستند. باید درباره نقاط پنهان و مجموعه قوانین صحبت کنیم؛ ما برای اعتلای تئاتر کشور نیازمند صحبت هستیم و نیازمند انواع و نمونه و تنوعی هستیم که در سایر کشورها وجود دارد.

دبیر سمینار تئاتر و ظرفیت‌های بخش غیر دولتی خاطرنشان کرد: حدود بیست سال پیش فکر می‌کردیم تئاتر از سوی رسانه‌های دیگر مانند سینما تهدید می‌شود و گوی سبقت را از تئاتر خواهد ربود اما تئاتر با به روز کردن خود ساختار جدید تعریف کرد و به حیات خود ادامه داد.

رایانی مخصوص ادامه داد: در تئاتر ایران امروز جریان بسیار گسترده و وسیعی در تئاتر غیر دولتی به وجود آمده است؛ ما خود را موظف می دانیم که زیر ساخت این حیات و حرکت را شکل داده یا به آن کمک کنیم. حتی اگر اراده دولت صفر باشد، این جریان حرکت خود را ادامه خواهد داد و در سال‌های آتی این فرآیند وسیع نفوذ خود را خواهد داشت. معتقدم صدای تئاتر ایران را در دنیا خواهیم شهید که لازمه آن توجه به بخش غیر دولتی است.

او همچنین با اشاره به حضور ١٤ سخنران از ١٤ کشور در این سمینار گفت: ١٦ سخنران از کشورمان، ٨ میزگرد، ٢٥ کارشناس و پژوهشگر در سه روز در سمینار بین المللی تئاتر و ظرفیت‌های بخش خصوصی به ارائه برنامه خواهند پرداخت.

رایانی مخصوص با بیان اینکه این نشست ارائه دهنده رنگ‌ها، تنوع‌های مختلف در تئاتر غیر دولتی است، إظهار امیدواری کرد خروجی این سمینار محصول خوبی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز