خبرگزاری کار ایران

مراد خانی:

دولت خود را حامی فعالیت‌های هنری می داند

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۴۴۸

علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی سمینار تئاتر و وضعیت‌های بخش غیردولتی را از محدود نشست‌های بعد از انقلاب اسلامی خواند که به خصوصی‌سازی در تئاتر می‌پردازد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، مرادخانی در سمینار تئاتر و وضعیت‌های بخش غیردولتی گفت: ورود و حضور بخش خصوصی در همه حوزه‌ها بسیار مهم است چون دولت هرچقدر هم بخواهد به تنهایی کار کند به دلیل فربهی و چاقی پیش از اندازه بدنه‌اش همیشه با مشکلات زیادی در ارتباط برقرار کردن و به روز بودن روبرو خواهد بود و چنین سمیناری برای خصوصی‌سازی شدن می‌تواند اتفاق‌های خوبی را برای تئاتر رقم بزند.

مرادخانی با اشاره به سیاست های دولت در سه سال پیش نسبت به حضور و فعالیت بخش خصوصی اهمیت قائل شده بود، گفت: دولت خود را حامی فعالیت‌ها می‌داند. خوشبختانه ما اکنون در هر گوشه شهر تهران هر شب 90 تا 110 اجرای تئاتر داریم که بخش بیشتر آن در سالن‌های خصوصی است. تئاتر به دلیل ذات و ویژگی‌اش و منطقی بودن نگاه متفاوتی که دارد معمولا در جوامعی شکل می‌گیرد که از یک سری از مراحل اجتماعی عبور کرده و به نیازهای متعالی‌تری فکر می‌کند. خوشحالم در کشور ما تئاتر خصوصی راه‌اندازی که روز به روز فعال تر شده و امکاناتش بیشتر می‌شود.

مرادخانی ادامه داد: انتظار داریم که در آینده صنوفی تشکیل شود که منافع تئاتر را حتی از دولت پیگیری کند. انتقادی که نسبت به خانه تئاتر و صنوفی که امروز وجود دارد این است که باید در کنار فعالیت‌های بخش خصوصی در کنار بخش دولتی تعاملی را بین دولت و بخش خصوصی ایجاد کند.

معاون هنری وزیر ارشاد یادآور شد: وقتی امکانات و تعداد سالن‌های خصوصی اضافه می‌شود نشان دهنده اعتماد بین دولت و بخش خصوصی است. هرچه بخش خصوصی فعال‌تر می‌شود نگاه حمایتی دولت هم بیشتر شده و نظارت‌هایی آمفی تئاتر کمتر می‌شود در نتیجه منجر به ایجاد یک اتفاقات بهتر در آینده خواهد شد.

مرادخانی با بیان اینکه امیدوارم در آینده شاهد سالن‌های تئاتری برای خود هنرمندان باشیم در تئاتر ارتباط مستمر هنرمند و مردم هرشب اتفاق می‌افتد بنابراین انگیزه و پویایی بیشتری برای ارایه کار بهتر و هنرمندان تئاتر وجود دارد. خوشبختانه ما در این بخش از مرحله تاسیس گذشته‌ایم و آهسته ـهسته به ارتقاء و رشد آن توجه نشان می‌دهیم. سمینار تئاتر و ظرفیت‌های بخش غیردولتی نیز نگاهی معطوف به آینده دارد.

مرادخانی با بیان اینکه هرگاه به نقطه صفر مماس شویم لحظه مبارک برای تئاتر خواهد بود؛ گفت: اما تا آن زمان با یک ارتباط مشخص و اندازه مناسب باید پیش رفت که هم تئاتر تبدیل یارانه بگیر به دولت نشود و از سوی دیگر خود را به نوعی سازماندهی کند که بتوانند با اندک  امکانات کارهای خوبی ارایه دهد.

مرادخانی سیاست‌های دولت را فعال و زنده کردن بخش خصوصی و کمک به رشد توسعه تئاتر خصوصی خواند و گفت: باید در مسیری حرکت کنیم که تئاتر دولتی تنها یک نمونه باشد و تنها در جایی بروز کند که بخش خصوصی امکان ریسک کردن نداشته باشد.

وی گفت: تئاتر ما باید در بخش خصوصی مستمر و جاری باشد. خوشحالم که امروز می‌بینیم بخش خصوصی در حوزه تئاتر جدی به خوبی کار م‌ کند و همزمان فرهیختگی را در جامعه و ارتباطات به وجود آورده است که کمک می‌کند تئاتر خود را به سمت درست و بالندگی بیشتر هدایت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز