خبرگزاری کار ایران

اولین دستور رئیس جدید سامزان سینمایی ابلاغ شد؛

حیدریان: مدیرعامل خانه سینما در جلسات سازمان سینمایی شرکت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۳۲۲

رئیس جدید سازمان سینمایی اعلام کرد که مدیرعامل خانه سینما به عنوان نماینده همه صنوف از این پس در جلسات سازمانی شرکت می‌کند.

 به گزارش ایلنا، اولین جلسه شورای مدیران سازمان سینمایی امروز پس از حضور ریاست جدید سازمان سینمایی محمدمهدی حیدریان در همایش استانها از ساعت یک بعدازظهردر دفتر سازمان سینمایی تشکیل شد.

 رئیس جدید سازمان سینمایی از زحمات چند  سال گذشته حجت‌الله ایوبی تشکر کرده و اظهار داشت: ایشان در شرایطی مسئولیت را پذیرفتند که سینما مشکلات زیادی داشت و ایشان توانست با نگاه از بیرون سینما مشکلات را دریابد و این خود فرصتی بود برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌هایی که مورد نیاز سینما بود و الحمدلله بخشی از برنامه‌های دولت تدبیر و امید در حوزه سینما به کمک شما مدیران و ریاست ایشان عملیاتی و محقق شد.

وی افزود: اما در جهت اجرای اهداف و اولویت‌های اعلامی از سوی وزیر محترم و برنامه‌های ایشان، سینما در این دولت نیازمند یک تحول همه‌جانبه و مهم بوده و هست و برای این تحول باید برنامه داشت و  باید این برنامه تحولی به سرعت موجب اتفاقاتی در حوزه سینما شود تا ما نقش واقعی‌مان را در سینما ایفا و سهم مان را در جهان پیدا کنیم.

وی اشاره کرد: لازمه تحقق این برنامه تحولی هماهنگی همه بخش‌های یک سازمان و همسویی با یکدیگر و به معنی واقعی سازمانی حرکت کردن است. ما در حال تکیمل و ارائه این برنامه تحولی هستیم اما بخش‌هایی از آن  و رئوس آن را مرور می‌کنیم تا دوستان هم نظر دهند و مشارکت کنند در تدوین نهایی آن.

وی اظهار داشت: گرچه من ترجیح می‌دادم در همان مسولیت مشاوره‌ای وزیر به وزارتخانه و به سینما کمک کنم همانطور که در سه ماه گذشته این کار را کرده‌ام اما به هر حال اقتضای مسایل اینگونه شد که از نزدیکتر کمک کنیم تا سینما به آن برنامه تحولی برسد. از رئوس این برنامه تحولی نگاه سیستمی و عملکرد سیستمی است.

وی در ادامه به رئوس این برنامه اشاره کرد:

- نظارت مستمر بر عملکرد  خودمان و دیگران

- سبک سازی سازمان و رفتن به سمت تحقق نظام صنفی  هنری و واگذاری بیشتر مسئولیتها به فعالان

_ افزایش سهم بیشتر فرهنگی و اقتصادی در سینمای جهان

_ زمینه سازی برای طراحی و تحقق نهضت تولید محتوی

_ همسویی آیین‌ها و جشنواره‌ها در سطح منطقه‌ای- ملی و جهانی با اهداف و برنامه‌های سینمای کشور

_ همسویی نگاه حمایتی و تشویقی در همه سطوح با اهداف برنامه سینمای کشور

_ تحقق هماهنگی میان ارشاد و سایر سازمان‌های موثر و فعال در حوزه فرهنگ با تمرکز مسئولیت‌های ارشاد به عنوان متولی فرهنگ عمومی و رفع ناهماهنگی‌های قبلی.

_ گسترش بازار محصولات سینما اعم از اکران، نمایش خانگی و داستانی، مستند و فیلم کوتاه و همزمان گسترش بازار فعالیت و رشد کیفی آنها و در نتیجه رونق صنعت سینما با این الگو که منجر به کاهش دغدغه اشتغال سینماگران کشور خواهد شد.

_ رونق بخشی به بازار تولید و مصرف محصولات سینمایی در کشور که لازمه آن تحقق زیرساخت‌ها است.

وی همچنین اشاره کرد: نباید از تحول و تغییر هراس داشته باشیم. طبیعی است هر تحولی و هر برنامه تحول‌خواهانه ممکن است در ابتدا با موانع و مقاومت‌هایی روبرو شویم که باید با همان نگاه سیستمی و حرکت کاملا هماهنگ میان بخش‌ها و مدیریت‌ها این دغدغه‌ها را بر طرف کرد.

وی از مدیران خواست که این برنامه، محور همکاری‌های آتی ما بایکدیگر و همسویی سینماگران با ما خواهد بود.

وی همچنین از اهمیت حضور فعالان و صنوف در تصمیم‌سازی‌ها یاد و اعلام کرد؛ از جلسه آتی، مدیرعامل خانه سینما که فعالیت همه صنوف را نمایندگی می‌کند برای حضور در جلسات دعوت خواهد شد تا همه برنامه‌ها بتوانند همسو با نگاه و رویکرد وزیر که طراحی و اجرای برنامه جامع نظام صنفی هنر است؛ همراه و هماهنگ باشد.

وی همچنین به حضور دو روز گذشته خود در جلسه شورای اجرایی برگزاری جشنواره جهانی اشاره و اعلام کرد: برگزاری باشکوه این جشنواره باتوجه به تلاشهای ارزشمندی که اقای میرکریمی و همکارانشان انجام داده‌اند اولین اولویت پیش روی سازمان سینمایی است که باید همه معاونت‌ها و موسسات در این جهت به برگزاری این جشنواره کمک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز