خبرگزاری کار ایران

نماینده کمیسر عالی سازمان ملل متحد به تماشای «مانوس» نشست

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۲۱۰

نماینده کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان ایران با حضور در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر از نمایش «مانوس» دیدن کرد.

به گزارش ایلنا، سیوان کا داناپالا نماینده کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان شامگاه ۱۹ اسفندماه با حضور در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به تماشای نمایش «مانوس» به کارگردانی نازنین سهامی‌زاده نشست.

او پس از پایان اجرای نمایش با تقدیر از اجرای این اثر نمایشی گفت: به‌طور قطع قلب من به مانند شما با دیدن این نمایش به درد آمد. این نمایش بسیار قوی و  تاثیرگذار بود. داستان آن فقط درباره جزیره‌ای میان آب‌ها  به نام مانوس نیست بلکه نکته‌ای عمیق‌تر را برای ما بیان می‌کند. این نمایش داستان تراژدی زمانه ماست چون در حال حاضر در دنیا تعداد آوارگان از زمان جنگ‌جهانی دوم بیشتر است و این موضوع بسیار بااهمیت است که بتوانیم داستان هر یک از این آوارگان را دنبال کنیم.

نماینده کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان افزود: کار مهم گروه اجرایی این بود که تماشاچیان را با عمق فاجعه آشنا کرد و روایت زندگی این پناهجویان را به زندگی برادر، خواهر، مادر و پدران ما تبدیل کرد. بعضی‌ها از ترس جان و بعضی دیگر برای زندگی بهتر مهاجرت می‌کنند و اجراهایی مثل این نمایش ما را به تفکر وا می‌دارند که چرا انسان‌ها خود را به دست قاچاقچیان می‌سپارند و چرا به جای اینکه مرزها برای این افراد باز باشند، بسته است! من از طرف خودم و همه می‌گویم ما باید بهتر از این باشیم و واقعا از گروه اجرایی برای خلق این اثر نمایشی قوی تشکر می‌کنم که ما را به فکر فرو برد.

پیمان شریعتی(مدیر مجموعه تئاترشهر) و اتابک نادری (مدیر هماهنگی امور استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی) در این دیدار هیات خارجی را همراهی می‌کردند.

نمایش «مانوس» به نویسندگی لیلا حکمت و کیوان سررشته، کارگردانی نازنین سهامی‌زاده و بازی احسان بیات‌فر، ابراهیم عزیزی، السا فیروز آذر، احسان کرمی، صبا گرگین‌پور، حمیدرضا محمدی، نسرین نکیسا، نرگس نیک‌سیرت ساعت ۲۰ در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز