خبرگزاری کار ایران

اصغر شاهرویی: ادبیات داستانی ایران در حال تفکر است

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۳۶۴

"پرسه در حوالی سایه‌ها" عنوان مجموعه داستانی از شش نویسنده است که به همت اصغر شاهرویی گردآوری شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ شاهرویی درباره کتاب گفت: ایده این مجموعه در کارگاه‌های داستان‌نویسی رنگ‌مایه شکل گرفت. پس از آن با کمک نویسندگان داستانها به مرور و بررسی برگزیده‌هایی از میان نوشته‌هایشان پرداختیم. حاصل این تلاش کتاب "پرسه در حوالی سایه‌ها" شد.

نویسنده کتاب "آرزوها" ادامه داد: نکته قابل تامل، رشد داستان‌نویسان این مجموعه است. رشدی که در آینده نه چندان دور می‌تواند منجر به درخشش آنها در عرصه داستان‌نویسی ایران شود.

شاهرویی درباره نویسندگان این مجموعه افزود: از نویسندگان مجموعه داستان به غیر از آقای رضا قاسمی که کتاب خاطرات خود را از جنگ منتشر کرده است بقیه تاکنون  کتابی منتشر نکرده‌اند، و این مجموعه، اولین تجربه آنها در عرصه چاپ و نشر است، هرچند در مسابقات و جشنواره‌های داستان‌نویسی بارها درخشیده‌اند.

وی درباره وضعیت ادبیات داستانی در کشور گفت: ادبیات داستانی ایران همراه با توقف‌هایی که خیلی محسوس می‌توان متوجه آن شد، در حال "تفکر" است، تفکر از این منظر که از تکرار "نگاه کهنه و ساختارگرا" به داستان و داستان‌نویسی بپرهیزد و در عین حال به آنچه "نو" قلمداد می‌شود روی خوش نشان بدهد. درک من این است که اکنون ادبیات ایران در این  "لحظه" است، به دور از تمام موج بازی‌های رایج جهان سومی. قطعاٌ با این چشم‌انداز آینده ادبیات ایران درخشان است و آثار ارزشمندی به گنجینه ادبیات ایران و جهان افزوده خواهد شد.

در پشت جلد کتاب پرسه در حوالی سایه‌ها می‌خوانیم: زمان کند می‌گذرد، دقایقی بعد آدلف با کف دست روی میز می‌کوبد. سکوت حاکم می‌شود. اشک‌های پنهان زن را می‌بینم. به خودم می‌گویم: بعدها خواهد گریست.

"پرسه در حوالی سایه‌ها" از سوی نشر مایا در 158 صفحه و شمارگان 1000 نسخه به قیمت 14000 تومان راهی بازار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز