خبرگزاری کار ایران

پیام سیدرضا صالحی‌امیری برای کتاب گروه هنر ملی؛

تدوین تاریخ هنر، تدوین حقیقت عینی هنرمندانِ ایرانی و اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۴۴۸

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تدوین تاریخ هنر، تدوین حقیقت عینی و واقعیتِ تجربیِ خاصِ هنرمندانِ ایرانی و اسلامی است.

به گزارش ایلنا، متن پیام سیدرضا صالحی امیری، به مناسبت رونمایی از کتاب«گروه هنر ملی از آغاز تا پایان؛ 1335- 1357» خطاب به روح‌الله جعفری، نویسنده این کتاب به شرح زیر است:

انتشار کتاب «گروه هنر ملی از آغاز تا پایان» را به شما و اصحاب تئاتر و مدیریت هنری تبریک و شادباش می‌گویم.

حوز‌ه‌‌ی هنر و به خصوص تئاتر که یکی از حوزه‌های اصیل و اندیشه‌ساز و متعهدانه‌ی هنر است، به رغم کوشش‌های ارزشمند و موثر و مفید گذشته، هنوز آن‌چنان که شایسه و بایسته است از ادبیات غنی و عمیق برخوردار نیست و هنوز در ابتدای این راه هستیم.

بخش از یاد‌رفته و به حاشیه رانده‌شده در این گونه آثار، کمبود منابع در زمینه‌ی تاریخ و تجربه‌ی عملی و عینیِ هنر در ایران معاصر است که می‌تواند مُقوّم و مبانی پژوهش‌ها و مطالعات ثانویه‌ی بعدی قلمداد شود.

تدوین تاریخ تئاتر ایران در دوره‌ی اخیر، تنها وجهه و محتوای تاریخی ندارد، بلکه زمینه‌سازی برای فهم و درک مشترک و عبرت‌آموزی از انسان‌هایی فرهیخته و متعهد و دردمند به هنر و جامعه است که در این دوران تاریخ‌ساز با ذره ذر‌ه‌ی عمر و وجود خویش، کوشش کردند تا تئاتر به نقطه‌ی درخشانی که امروز رسیده است، نایل شود.

تدوین تاریخ هنر، تدوین حقیقت عینی و واقعیتِ تجربیِ خاصِ هنرمندانِ ایرانی و اسلامی است که راهِ خاصِ زیستنِ هنری ایرانی را در جهان امروز برای اصحاب هنر و مدیران هنری بازمی‌گشاید. تدوین این کتاب هم به گونه‌ای، تمهید سپاس و تقدیر از این رنج‌های فرهنگی و کوشش‌های هنری در سراسر کشور عزیز ایران اسلامی است.

بار دیگر کوشش گران‌قدر جناب‌ عالی را که در دو حوزه‌ی پژوهش علمی و هنر تئاتر صاحب‌نظر و قلم هستید، در انجام این اقدام مهم ارج می‌نهم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز