خبرگزاری کار ایران

در نشست نقد و بررسی فیلم مطرح شد:

"آوانتاژ" تأثیر مثبت امید را از دل سیاهی بیرون می‌کشد

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۴۵۱

فیلم مستند"آوانتاژ" به کارگردانی محمد کارت در شیراز چهارشنبه شانزدهم فروردین به نمایش در آمد.

 به گزارش ایلنا، نمایش و جلسه پرسش و پاسخ  این فیلم در پردیس سینمایی گلستان با حضور عوامل فیلم  محمد کارت کارگردان، آبان عسکری تهیه کننده و اسماعیل علیزاده تدوینگر  برگزار شد.

علی آذری به عنوان کارشناس درباره فیلم گفت: معتقدم " آوانتاژ" سینمایی ترین فیلم مستندی است که در چندین سال اخیر دیده ام چرا که در همه ابعاد تکنیک و محتوا به حرفه ای ترین شکل انجام شده و  دراماتیزه کردن موقعیت ها و نوع روایت آن کاملا ساختارمند و کم نظیر درسینمای مستند است. اینکه  تبدیل به قهرمان می‌شوند بسیار منحصر به فرد است. ما در این فیلم شاهد قهرمانهایی هستیم که تماشاگر را با خود نفس به نفس همراه می‌کنند."آوانتاژ"  تاثیر مثبت امید را از دل سیاهی بیرون می‌کشد و تماشاگر با دیدن آن حالش خوب می‌شود.

محمد کارت نیز  در این جلسه ضمن گلایه از بی توجهی مسئولین فرهنگی شیراز به هنرمندان فعال این شهر و رکود هنری در شیراز عنوان کرد: خوشحالم که فیلم ما تا کنون در هر نمایشی که داشته تماشاگرانش را راضی کرده و بر آنها تاثیر گذاشته است.در این مدتی که اکران عمومی شده خوشبختانه مورد قبول مخاطبانش قرارگرفته و واکنش‌های مثبتی داشته است.امیدوارم هم شما تماشاگران قدر هنروتجربه و فیلمهایش را بدانید هم گروه هنروتجربه  با برنامه ریزی و تبلیغات سرحال‌تر قدر حضور تماشاگرانش را بداند.

آبان عسکری تهیه کننده فیلم نیز درباره روند تولید و تلاش گروه برای اثرگذاری آن چنین گفت: مراحل پیش تولید و تولید و پس تولید این فیلم ۱۸ ماه طول کشید و در تمام این مدت تمرکز فکری من و محمد کارت بر این بود که در "آوانتاژ" زاویه نگاه جدیدی را انتخاب کنیم. دوست داشتیم همه ی طیف ها فیلم را دوست داشته باشند نه فقط مخاطب خاص و فکر میکنم موفقیت "آوانتاژ" بیشتر به دلیل نگاه تازه ایست که به مقوله اعتیاد دارد وگرنه بیشمار فیلم درین زمینه ساخته شده است و مخاطب با سختگیری خاصی این سنخ فیلم ها را دنبال می‌کند.

اسماعیل علیزاده تدوینگر این فیلم نیز درباره روند تدوین چنین گفت: به دلیل همکاری در چند فیلم با محمد کارت نگاه او را کاملا می‌شناسم و تعامل فکری مناسبی با هم داریم. در این فیلم کارت بسیار پخته تر عمل کرد و تولید به لحاظ کیفیت کاملا حساب شده و سالم انجام شده بود. این محاسبه دقیق کارگردان در زمان فیلمبرداری کار تدوین را راحت تر می‌کرد و تکلیف کاملا مشخص بود ."آوانتاژ" در بین فیلمهایی که در چند سال اخیر تدوین کرده ام و بیشتر آثاری همکارانم کاملا بر روی میز تدوین فیلم شدند،متمایز است و کاملا مسئولیت روایت و چیدمان کلی به عهده کارگردان بوده و تدوین این نگاه را تنها منسجم‌تر کرد.

"آوانتاژ" که در دو جشنواره سینماحقیقت و فجر مورد استقبال گسترده اهالی سینما و منتقدین قرار گرفت روایتگر زندگی کنونی تعدادی کارتن خواب رو به بهبود است که مسیر بازپروری را طی می‌کنند‌.

محمد کارت پیش از این مستندهای "خونمردگی" ، "بختک" و " معلق" را کارگردانی کرده که در مجامع سینمایی مورد توجه قرار گرفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز