خبرگزاری کار ایران

شاید کفش‌های سیندرلا اندازه‌ی پای شما باشد

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۵۵۱

رمان «طلسم آرزو» نوشته‌ی کریس کالفر با ترجمه الهام فیاضی توسط انتشارات پرتقال منتشر شده است.

به گزارش ایلنا؛ «الکس» و «کانر»، خواهر و برادری دوقلو هستند که با مادرشان زندگی می‌کنند. آنها مدت زیادی نیست که پدرشان را از دست داده‌اند و هنوز برای او دلتنگ و غمگین‌اند. دائم به یاد شب‌هایی می‌افتند که پدر برای‌شان کتاب افسانه‌های قدیمی را می‌خواند و مادربزرگ که گاهی به آنها سر می‌زد در کنار پسرش این افسانه‌ها را با شور و حالی جذاب‌تر برای نوه‌ها تعریف می‌کرد.

حالا یک سالی از مرگ پدر می‌گذرد و مادر که مجبور است جور زندگی را خود به تنهایی به دوش بکشد تقریباً تمام روز سر کار است و بچه‌ها مدت زمان کوتاهی می‌توانند با مادرشان باشند. تولد آلکس و کانر نزدیک است و مادر که دقیقاً برای روز تولدت آنها کلی برنامه چیده تا شاید بچه‌ها را از غم و اندوه از دست دادن پدر کمی دور کند، ناگهان در محیط کارش چنان کار سرش می‌ریزند که ‌امکان ندارد بتواند برنامه‌هایی را که برای بچه‌هایش تدارک دیده عملی کند. آلکس و کانر غمگین از به هم خوردن برنامه‌های جشن تولدشان زانوی غم بغل گرفته‌اند که زنگ خانه به صدا درمی‌آید.

در را که بازمی‌کنند با مادربزرگ قصه‌گوی‌شان مواجه می‌شوند. مادربزرگ مثل همیشه با قصه‌ها و افسانه‌های تازه به سراغ نوه‌ها آمده است. خودش ترتیب جشن تولد آن‌ها را می‌دهد. یک هدیه با ارزش و جذاب نیز برای نوه‌هایش دارد؛ کتابی به نام سرزمین قصه‌ها. بچه‌ها ابتدا از دیدن کتاب تعجب می‌کنند. وقتی تنها می‌شوند و شروع به خواندن کتاب می‌کنند، متوجه خاصیت جادویی کتاب می‌شود. آنها از طریق کتاب پرت می‌شوند توی سرزمین قصه‌ها و می‌توانند سفری جذاب و کاملاً واقعی به این سرزمین داشته باشند. سرزمینی که در آن می‌توانند با سیندرلا و شوهر شاهزاده‌اش در قصرشان ملاقات کنند و کفش‌های بلورین سیندرلا را در دست‌های خود لمس کنند. در این سرزمین می‌توانند به قلعه‌ی راپونزل سر بزنند و از دیوار آن بالا بروند یا به مهمانی شنل قرمزی بروند. البته فقط اینها نیست... در این میان سر راهشان گرگ‌های بدجنس و غول‌ها و دیوهایی هم سبز می‌شوند که این سفر پر ماجرا را با چالش‌هایی مواجه کنند. اما جذابیت سفر آنها به سرزمین قصه‌ها نیز با این اتفاقات و حوادث شور و حال بیشتری پیدا می‌کند. ولی به‌هرحال هر سفری یک بازگشتی هم باید داشته باشد. به‌شرطی که مسافران راه بازگشت را بلد باشند. راه بازگشت آلکس و کانر اما پازلی پیچیده است که باید در طی سفرشان آن را کامل کنند که بتوانند به طلسم آرزوها برسند و به خانه برگردند.

«کریس کالفر» نویسنده‌ی مجموعه کتاب‌های طلسم آرزو که خود از بازیگران سینما در آمریکاست و بسیار جوان است، تاکنون موفق به دریافت جوایز گلدن‌گلوب برای بازی در سریال معروف Glee شده است. کریس کالفر طلسم آرزوها را در هفت جلد نوشته که نشر پرتقال تاکنون یک جلد آن را منتشر کرده است. به زودی جلدهای بعدی این مجموعه نیز توسط این انتشارات منتشر می‌شود و به دست مخاطبان ایرانی می‌رسد. به‌نظر می‌رسد کریس کتاب طلسم آرزوها را بر اساس رویاسازی سینما و در چهارچوب آن بنا گذاشته است. به همین دلیل ماجراهای کتاب به تصویرپردازی سینمایی تنه می‌زنند. همچنین کالفر با استفاده از افسانه‌های شناخته شده و گاه ناشناخته در فرهنگ فولکلور غربی، به‌خصوص با استفاده از داستان‌های برادران گریم، باغی رنگارنگ و متنوع، از فرهنگ افسانه‌های پریان رقم زده است. او که خود با دنیایی جذاب و پرزرق و برق افسانه‌سازی هالیوود از نزدیک آشناست، توانسته با استفاده از فرمول‌های آن و تبدیلش به دنیای داستانی، وارد جهان افسانه‌ها شود. هرچند این جهان بدون ریشه‌یابی و واکاوی روانشناسانه و جامعه‌شناسانه تبدیل به داستانی صرفاً سرگرم‌کننده و ماجراجویانه می‌شود، ولی نویسنده نیز از ابتدا مشخص کرده که قصد ندارد با واکاوی ریشه‌های افسانه‌های پریان دست به کاری سترگ و پیچیده بزند. او صرفاً خواسته سرگرمی بسازد و در این کار هم موفق شده است.

کتاب طلسم آرزوها به قلم کریس کالفر را الهام فیاضی ترجمه کرده و نشر پرتقال آن را منتشر و به بازار کتاب کودک و نوجوان عرضه کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز